۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
فرم (ج) قرمز افراد فاقد مسکن سبز شود| تلاش برای تامین مسکن ایثارگران معسر
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

فرم (ج) قرمز افراد فاقد مسکن سبز شود| تلاش برای تامین مسکن ایثارگران معسر

در بودجه سال آینده تلاش می کنیم در خصوص اصلاح و سبز شدن فرم (ج) افرادی که به ناحق قرمز شده و یا در گذشته از تسهیلات مسکن استفاده کردند اما هم اکنون فاقد مسکن هستند، حکمی لحاظ کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضائی کوچی با اشاره به نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس با امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: رئیس بنیاد شهید را دعوت کردیم تا اطلاعاتی در خصوص وضعیت موجود سازمان متبوعش، وضعیت مسکن ایثارگران و گلزارهای شهدا ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به وضعیت گلزارهای شهدا در سراسر کشور عنوان کرد: ساماندهی گلزارهای شهدا نیازمند حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که امیدواریم در بودجه سال آینده این اعتبار را پیش بینی کنیم تا در طول یک سال آینده گلزارهای شهدا ساماندهی شوند.

وی با اشاره به وجود ۶۰۰ هزار ایثارگر فاقد مسکن اضافه کرد: حدود ۱۸۰ هزار نفر از ایثارگران فاقد مسکن، ایثاگر معسر بوده و توان تامین آورده اولیه مسکن را هم ندارند، از سوی دیگر در قانون جهش تولید مسکن شیوه های متفاوتی را برای ساخت مسکن پیش بینی کردیم که یکی از این شیوه ها ارائه زمین از سوی وزارت راه و ساخت مسکن توسط انبوه سازان است که می توان تعدادی از واحدهای ساخته شده را در اختیار وزارت راه برای واگذاری به جامعه هدف بنیاد شهید قرار دهند، برای پیدا کردن شیوه مناسب در حال رایزنی و مذاکره با وزارت راه هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: البته به زودی جلسه ای اختصاصی با موضوع مسکن با حضور مسئولان مربوطه برگزار خواهیم کرد و در این جلسه در رابطه چگونگی حل مشکل مسکن ایثارگران با اولویت ۱۸۰ هزار نفر معسر این جامعه بحث و گفت و گو خواهیم کرد.

رضایی کوچی در رابطه با مشکلات مردم پیرامون فرم (ج) مسکن اضافه کرد: متاسفانه فرم (ج) تعدادی از ایثارگران و مردم عادی به دلیل دریافت تسهیلاتی ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومانی در سال‌های قبل قرمز شده که نیازمند اصلاح است. لذا در بودجه سال آینده تلاش می کنیم در خصوص اصلاح و سبز شدن فرم (ج) افرادی که به ناحق قرمز شده و یا در گذشته از تسهیلات مسکن استفاده کردند اما هم اکنون فاقد مسکن هستند، حکمی لحاظ کنیم.

کد خبر: ۱۹۹٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سیا IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 1
      با سلام ،اینجانب تک فرزند خانواده و با یک خاهر با مریضی جسمانی و با زور ،یازده سال پیش پرونده پدرمو اوردم بیرون و با بدترین شرایط خاص وتاول زدن مداوم ودوتا ،تاول کنار ریه ،ومشکل مغزواعصاب که مثل یه بجه باید پیشش باشم ،و۱۵/جانبازی وباحقوق مستمری ناچیز ،لطفا پیگیری کنید
    • ققنــــوســ ۳۱۳ IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      1 0
      رسیدگی به امور جانبازان و رزمندگان بسیجی ڪه در انفوان جوانی جان شیرین را داوطلبانه در طبق اخلاص گذاشته و پیشڪش ایران و اسلامـ ڪردند وظیفه ای اسـت بر ذمه مسؤلین ڪشور ڪه متأسفانه با گذشت بیش از سی و چند سال از پایان دفاع مقدس به درستی صورت نگرفته و باعث بروز مشڪلات عدیده ای بـرای این عزیــزان ایثـارگر شده .
    • علیرضا فروزان IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      1 0
      سلام جانباز بیست درصد و شش سال جبهه دارم سه دختر ،همسر بیمار خاص، دو تا دانشجو،بیست ساله مستاجرم جناب قاضی زاده لطفا کاری کنید صاحب خونه شوم خسته شدم و ناتوان ،ممنونم
    • محمد حسینی IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      0 0
      سلام من 12 سال پیش مسکن مهر پرند گرفتم دوسال بعد فروختم فرم ج منفی شده الان به شدت متحمل ضرر میشم اگه سبز نشه اگه کسی کمکی به بده حتما از شرمندگیش در میام ۰۹۳۶...