۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
مصرف انرژی در ایران ۵ برابر اروپا؛ مردم صرفه جویی کنند
مدیر هماهنگی امور گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران:

مصرف انرژی در ایران ۵ برابر اروپا؛ مردم صرفه جویی کنند

رحمانی، مدیر هماهنگی امور گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: مصرف انرژی در ایران پنج برابر اروپا است که بایستی با همکاری مردم در مصرف صرفه جویی کنیم.

به گزارش بازار، مسلم رحمانی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف انرژی در کشور افزود: در حال حاضر بالغ بر ۸۴۰ میلیون مترمکعب در روز گاز در پالایشگاه‌های گازی کشور بیشتر در مناطق جنوبی؛ عسلویه تصفیه می‌شود و تمام این ۸۴۰ میلیون به طور کامل به خطوط انتقال سراسری تزریق می‌شود.

به گفته مدیر هماهنگی امور گاز رسانی شرکت ملی گاز: مصرف بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ما در روز گذشته ۶۲۵ میلیون مترمکعب بوده که بیش از ۷۳ درصد از این مصرف در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیرعمده استفاده شده است.

رحمانی با بیان اینکه روز گذشته ما هوای سردی را تجربه کردیم تصریح کرد: پیش بینی ما این است که بیش از ۶۵۰ میلیون مترمکعب در روز مصرف بخش خانگی، تجاری و غیرعمده باشد که می‌طلبد حتماً تمامی مردم، همه شهرها، شاید قبلاًَ می‌گفتیم شهرهای شمالی، بله، شهرهای استان‌های شمالی ما به صورت ویژه تر، اما شهرهای استان‌های مرکزی ما؛ اصفهان، یزد، کرمان، فارس؛ واقعاً باید رعایت کنند در بحث مصرف گاز تا گاز به استان‌های شمالی مناسب‌تر انتقال پیدا کند.

مدیر هماهنگی امور گاز رسانی شرکت ملی گاز تاکید کرد، به رغم گستردگی سامانه سرما در کل کشور تمام تمهیدات را ما دیدیم که مشکلی در بخش گاز رسانی به استان گلستان و استان‌های شمالی به خصوص استان خراسان جنوبی، شمالی، رضوی، آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل به وجود نیاید.

رحمانی با اشاره به اینکه این سرمایی که حاکم بر کشور شده طی ۱۰ سال اخیر واقعاً بی سابقه بوده، هم گستردگی و هم این افت دمایی که در سطح کشور به وجود آمده افزود: پیش بینی می‌شود استان فارس به منفی ۱۲ درجه زیر صفر برسد، این یک عدد زیاد است از نظر سرمایی که حاکم می‌شود، زیرا استان فارس یکی از استان‌های تقریباً معتدل کشور بوده یا استان‌های شمال غربی و شمال شرقی به منفی ۱۵ و شاید هم بیشتر، این بر مصرف تأثیرگذار است.

با توجه به این که خط قرمز دولت و ریاست جمهور؛ بحث گاز رسانی به خانگی و عدم قطع گاز در بخش خانگی و تجاری بوده، اولین کاری که اتفاق افتاد، مصوبه‌ای را دولت صادر کرد که بایستی ادارات و دستگاه‌هایی که متعلق به خود دولت است رعایت مصرف را انجام دهند، یک الگوی مصرفی را برای ادارات مشخص کردند، دمای رفاه را ۱۸ تا ۲۱ درجه، البته ۱۸ درجه را مصوب کردند و همچنین دستگاه‌های گرمایشی باید یک ساعت قبل از شروع ادارات فعالیتش شروع شود و یک ساعت قبل از اتمام زمان اداری هم بایستی خاموش شود.

وی در خصوص قطع اداره‌های مختلف گفت: از ابتدای آذر ماه که طرح پایش ادارات شروع شده، بالغ بر ۱۲۷ هزار پایش و سرکشی به ادارات سطح استان‌ها و تمام کشور انجام شده، ۱۳۸۳ مورد ما ممانعت ورود داشتیم به ادارات، مواردی که مجبور شدیم به ادارات و اجازه ورود ندادند دما را اندازه بگیریم به خصوص در روزهای تعطیل شاید یک مقدار هماهنگی‌ها نیاز بود. ۱۷۱۶ مورد قطع گاز اتفاق افتاده برای اداراتی که مربوط به دولت هست یعنی دولت ابتدا از خود شروع کرده است.

کد خبر: ۱۹۹٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha