۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
وزیر کار گزارشی از فعالیت‌های وزارتخانه در حوزه انرژی ارائه کرد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

وزیر کار گزارشی از فعالیت‌های وزارتخانه در حوزه انرژی ارائه کرد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از بررسی فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌های زیرمجموعه آن در حوزه انرژی کشور با حضور صولت مرتضوی وزیر کار در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی نیاسر، در تشریح جلسه امروز(سه شنبه ۲۰ دی ماه) کمیسیون انرژی مجلس به حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت ارائه گزارش از فعالیت‌های این وزارتخانه در حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز کمیسیون انرژی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور یافت و فعالیت این وزارتخانه در حوزه انرژی کشور مورد بررسی قرار گرفت و بحث های پیرامون شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند و آخرین وضعیت شرکت‌ها و نقش‌ها آن‌ها در حوزه انرژی کشور به‌ویژه در بخش پتروشیمی صورت گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شواری اسلامی ادامه داد: همچنین گزارشی ازسوی معاونان وزیر درباره وضعیت شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی تامین اجتماعی فعال در حوزه انرژی کشور ارائه شد، ضمن آنکه برخی از اعضای کمیسیون انرژی بر محورهایی همچون ضرورت تغییرات اساسی در مدیران ارشد این وزارتخانه و شرکت‌های فعال در این بخش و استفاده از اشخاص دارای سلامت اقتصادی و تخصص لازم تاکید کردند.

شریعتی افزود: همچنین بر ضرورت کناره‌گیری دولت از بنگاه‌داری و شرکت‌داری تاکید شد چراکه تصدی‌گری وزارتخانه‌ها بر برخی از شرکت‌ها به ضرر کشور است، ضمن آنکه از نظر مجلس شرکت‌های دولتی ازجمله شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه باید ساماندهی شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: موضوع دیگر نیز ساماندهی حوزه رفاهی کشور بود که با یارانه های انرژی پیوند خورده است، اگرچه اصلاحاتی در چند سال اخیر در بحث یارانه‌های انرژی صورت گرفته اما همچنان عادلانه نیست. افراد برخوردارتر عملا از یارانه بیشتری استفاده می‌کنند و این موضوع را جزو مسئولیت‌های وزارت کار تلقی کردیم تا طرح جامع برای ساماندهی یارانه‌های حوزه انرژی به نفع طبقات محروم‌تر آماده کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی مطرح کرد: محور بعدی جلسه امروز پیرامون بحث اشتغال و تاثیرات صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در حوزه اشتغال کشور بود که وزارت کار را در این حوزه مسئول دانستیم لذا وزارتخانه باید تلاش کند به سمت توسعه صنایع پایین‌دستی در حوزه پتروشیمی‌ها برود. نکته بعدی که بر آن تاکید شد شفافیت در اداره شرکت‌ها، صورت‌های مالی، وضعیت نقدینگی و بحث‌های مالی شرکت های تابعه این وزارتخانه بود، بنابراین قرار شد گزارش شفاف‌تری را در این حوزه به مجلس ارائه کنند.

کد خبر: ۱۹۹٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha