۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
سهم ۴۳ درصدی واحدهای کوچک صنعتی از اشتغال کشور
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد

سهم ۴۳ درصدی واحدهای کوچک صنعتی از اشتغال کشور

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: واحدهای کوچک صنعتی ۴۳ درصد از اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش بازار، علی رسولیان در حاشیه چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران افزود: باید در کنار واحدهای بزرگ صنعتی، بتوانیم واحدهای کوچک و متوسط را تقویت کنیم و زنجیره ارزش را در صنایع پایین دست مصرف کننده فولاد توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی قرار دارند کارگاه‌های کوچک یا متوسط هستند و مواد اولیه خود را از صنعت فولاد تامین می‌کنند بنابراین اگر بخواهیم بهره وری را در صنعت فولاد افزایش دهیم باید زنجیره‌های پایین دست و ارزش آفرین را ایجاد و از واحدهای کوچک صنعتی حمایت کنیم.

رسولیان ادامه داد: حدود هزار و ۸۴۰ نیاز فناوری در کشور شناسایی شده است که ۴۸۱ مورد از آن‌ها را بنگاه‌ها و واحدهای کوچک در داخل کشور تولید کردند، ما تلاش داریم تا با تامین مواد اولیه مورد نیاز این واحد ها، موانع تولید را از سر راه آن‌ها برداریم.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ممکن است واحدهای کوچک مشکلاتی در تامین مواد اولیه پتروشیمی و یا فولاد داشته باشند، اما آمارها نشان می‌دهد که بنگاه‌های کوچک در حال رشد هستند و بسیاری از بنگاه‌های راکد دوباره فعال شده اند.

کد خبر: ۱۹۹٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha