۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
معضل شرکت های ترانزیتی صوری و کاغذی در مازندران
در شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی بررسی شد

معضل شرکت های ترانزیتی صوری و کاغذی در مازندران

ساری - ثبت شرکت های صوری و کاغذی حمل و نقل بین المللی و فعال نبودن آن در مازندران محور اصلی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی مازندران بعدازظهر یکشنبه در سالن جلسات استانداری تشکیل شد و فعال نبودن شرکت های بین المللی حمل و نقل در این نشست یکی از موانع فرا روی صادرات در استان عنوان شده است.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه از پنج شرکت حمل و نقل بین المللی ثبت شده، عملا هیچ شرکتی در استان فعال نیست، افزود: نداشتن خودروهای ملکی در این شرکت ها از دیگر موانع فرا روی صادرات کالا در استان به شمار می رود.

نبود شرکت های بین المللی حمل و نقل

وی با اظهار اینکه نبود شرکت های بین المللی حمل و نقل در استان برای صادرات کالا در حالی است که سالانه بیش از هفت میلیون انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود، گفت: سرمایه گذاران استانی به دلیل محدودیت های سازمان راهداری، تاکنون موفق به دریافت مجوز راه اندازی شرکت های حمل و نقل بین المللی نشده اند.

وی ادامه داد: شرکت های حمل و نقل ثبت شده بین المللی خودرویی برای صادرات کالا ندارند و مجبوریم برای صادرات از دیگر استان ها کامیون تهیه کنیم از این رو لازم است تا نسبت به بازنگری درباره شرکت های ثبت شده حمل و نقلی اقدام شود.

سالانه یک میلیون تن کالا صادر می کنیم

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز با اشاره به اینکه نبود شرکت های بین المللی حمل و نقل مشکل دیرینه استان به شمار می رود و پیگیری های ۱۰ ساله در این زمینه نتیجه بخش نبوده است، گفت: از پنج شرکت دارای مجوز، هیچ یک در استان فعالیت ندارند.

وی ادامه داد: سالانه حدود یک میلیون تن کالا از استان صادر می شود و این وضعیت درحالی است که از داشتن شرکت حمل و نقل بین المللی محروم هستیم و شرکت هایی که به نام استان مجوز دریافت کردند، علاوه بر فعال نبودن در استان، کامیون ترانزیتی نیز در اختیار ندارند.

وی افزود: در حال حاضر نیاز استان به کامیون های ترانزیتی از استان های مجاز تامین می شود.

۵ شرکت به نام استان مجوز گرفتند

علی نصیری معاون حمل و نقل راهداری مازندران نیز در این جلسه گفت: به رغم آنکه پنج شرکت حمل و نقل بین المللی به نام استان دارای مجوز هستند اما تجار و صادرکنندگان برای صادرات کالاهایشان و تهیه کامیون ترانزیتی باید دو هفته قبل با این شرکت ها هماهنگی کنند.

وی با تاکید بر ساماندهی وضعیت شرکت های حمل و نقلی اظهار داشت: در استان سرمایه گذاران و متقاضیان زیادی برای راه اندازی و فعالیت در این بخش وجود دارند و باید شرایط برای آنان تسهیل شود.

کد خبر: ۱۹٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha