۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
افزایش یک درصدی قیمت نفت
در پی کاهش چشم‌انداز رکود جهانی رخ داد

افزایش یک درصدی قیمت نفت

در معاملات روز گذشته، دوشنبه، قیمت نفت پس از اقدام چین برای بازگشایی مرزهایش که چشم‌انداز تقاضای سوخت را تقویت کرد و نگرانی‌های رکود جهانی را کاهش داد، بیش از یک درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار، در معاملات روز گذشته، هر بشکه نفت برنت با ۱.۳۷ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با با ۱.۱۷ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۶۳ سنت رسید.

افزایش قیمت نفت در حالی رخ داد که این رالی بخشی از تقویت گسترده‌تر احساسات ریسک سرمایه‌گذاران بود که با بازگشایی مرزهای چین به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان و همچنین امید به افزایش کمتر تهاجمی نرخ‌های بهره آمریکا، همراه با افزایش ارزش سهام و تضعیف دلار، حمایت می‌شد.

این رالی به دنبال افت بیش از ۸ درصدی در هفته گذشته برای هر دو شاخص نفتی بود که بزرگترین کاهش هفتگی آنها در آغاز یک سال از سال ۲۰۱۶ بود.

به گفته تاماس وارگا از دلال نفت PVM، «بازگشایی تدریجی اقتصاد چین و تقویت چشم‌انداز تقاضا، حمایت قیمت را را در پی دارد.»

به عنوان بخشی از «مرحله جدید» در مبارزه با کووید-۱۹، چین برای اولین بار در سه سال گذشته مرزهای خود را در آخر هفته باز کرد. پکن می‌گوید، در داخل کشور، حدود ۲ میلیارد سفر در طول فصل سال نوی چینی پیش‌بینی می‌شود که تقریباً دو برابر سال گذشته و ۷۰ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ است.

علیرغم افزایش مجدد نفت در روز دوشنبه، همچنان این نگرانی وجود دارد که جریان عظیم مسافران چینی می‌تواند باعث افزایش مجدد عفونت‌های کووید شود، در حالی که نگرانی‌های اقتصادی گسترده‌تر نیز وجود دارد.

در همین حال، فدرال رزرو نیویورک روز دوشنبه در نظرسنجی دسامبر خود در ارتباط با انتظارات مصرف کننده اعلام کرد که خانوارهای ایالات متحده شاهد تورم کوتاه مدت ضعیف تری هستند و انتظار دارند هزینه های قابل توجه کمتری داشته باشند.

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز گفت: «داده های فدرال نیویورک باید از قیمت نفت حمایت کند، زیرا نشان می دهد که تورم در حال اوج گیری است.»

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز
قیمت نفت برنت در معاملات امروز، سه‌شنبه، ۱۰ ژانویه، در ساعت ۱۰:۰۱ به وقت تهران، با کاهش ۰.۲۹ درصدی در هر بشکه، ۷۹ دلار و ۴۰ معامله شد.

همچنین تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۰.۲۷ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۷۴ دلار و ۷۳ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۰۵ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۸۷۶ دلار و ۹۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با کاهش ۰.۵۹ درصدی، ۲۳ هزار و ۷۳ دلار معامله شد.

کد خبر: ۱۹۹٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha