۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
برف و بوران خراسان رضوی را فراگرفت| تعطیلی مدارس و ادارات تا پایان هفته
بازار گزارش می‌دهد؛

برف و بوران خراسان رضوی را فراگرفت| تعطیلی مدارس و ادارات تا پایان هفته

مشهد– بردوت هوا و بارش برف در خراسان رضوی تمامی مدارس مشهد را در روز سه‌شنبه به تعطیلی کشاند و بنا بر موافقت استانداری ادارات این استان نیز به‌منظور صرفه‌جویی انرژی تا پایان هفته تعطیل شد.

بازار؛ گروه استان‌ها: بارش برف در استان خراسان رضوی به‌ویژه در مناطق کوهستانی و سردسیر موجب انسداد راه‌های روستایی شد و مدارس این استان را به تعطیلی کشاند.

بارش برف شامگاه سه‌شنبه به دلیل قطع برق تعداد شش روستا در شهرستان کلات را به خاموشی فرو برد و بنا بر اظهارات فرماندار این شهرستان تمامی راه‌های روستایی در بخش هزار مسجد و بخشی از راه‌های روستای بخش مرکزی و محور پرتردد بخش زاوین را به دلیل بارش شدید و یخبندان مسدود کرد.

به گزارش خبرنگار بازار برودت هوا موجب شد تا استانداری خراسان رضوی روز سه‌شنبه فعالیت های آموزشی در تمامی مدارس این استان را تعطیل اعلام کند.

هم‌چنین به دلیل افزایش مصرف گاز بنا بر پیشنهاد ستاد انرژی استان و موافقت استاندار خراسان رضوی باهدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تمامی مدارس، مراکز آموزش عالی و ادارات و بانک‌ها تعطیل اعلام شد و فعالیت آموزشی و اداری کارکنان به‌صورت مجازی و دورکاری خواهد بود.

برف و بوران خراسان رضوی را فراگرفت| مدارس و ادارات تا پایان هفته تعطیل شدند

استانداری خراسان رضوی اعلام کرد بنابر این تصمیم مهدهای کودک، مدارس استان خراسان رضوی در تمامی مقاطع تحصیلی از روز سه‌شنبه بیستم دی‌ماه تا پایان هفته تعطیل و فعالیت‌های آموزشی به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش هم‌چنین فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بانک‌ها، مراکز آموزش عالی و نهادهای عمومی به‌استثناء مراکز امدادی، خدماتی، درمانی و شعب منتخب بانک‌ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ۲۱ و۲۲ دی‌ماه به‌صورت دورکاری خواهد بود.

برف راه‌های روستایی کلات را مسدود کرد

به گزارش خبرنگار بازار هم‌چنین بارش برف در بسیاری از جاده‌های کوهستانی و مناطق سردسیر از جمله شهرستان کلات موجب انسداد راه‌های ارتباطی شد.

بر اساس اعلام راهداری خراسان رضوی و فرمانداری شهرستان‌های کلات و درگز بارش برف و یخبندان جاده کلات-درگز و ۴۶ راه روستایی در این دو شهرستان شمالی را مسدود کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در این رابطه اعلام کرد: جاده کلات - درگز و بالعکس به دلیل کولاک شدید، عدم دید افقی کافی و لغزندگی سطح جاده تا اطلاع بعدی مسدود است.

جعفر شهامت افزود: در پی بارش برف در جاده‌های درگز - قوچان، قوچان - امام قلی، مشهد-چناران، قوچان -چناران و قوچان- فاروج، تربت‌جام - فریمان، سرخس -مشهد، خوشاب -سر ولایت نیشابور سطح محورها در این مناطق لغزنده گزارش‌شده است.

وی گفت: بارش باران در شهرستان‌های جوین و تربت‌حیدریه و زاوه نیز سطح جاده‌ها در این مناطق را لغزنده کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در اثر مه گرفتگی، دید افقی رانندگان در محورهای سرخس - مشهد (مزداوند)، آزادراه مشهد - باغچه، و جاده‌های فریمان - مشهد، مشهد - کلات، باغچه - نیشابور، باغچه - تربت‌حیدریه محدودشده است.

برف و بوران خراسان رضوی را فراگرفت| مدارس و ادارات تا پایان هفته تعطیل شدند

خراسان رضوی تا پایان هفته میزبان سامانه ناپایدار سرد است

در همین حال مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: روند کاهش دما تا آخر هفته جاری پیش‌بینی‌شده است و در آخر هفته شاهد هوای بسیار سردی در سطح استان خراسان رضوی خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش حداقل دما در روزهای آخر هفته به کمتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و در نواحی سردسیر استان به ۱۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر خواهد رسید و در همین راستا به دامداران، باغداران و کشاورزان خراسان رضوی توصیه شده است با توجه به برودت هوا، تمهیدات و اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت سرمازدگی را پیش‌بینی کنند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ با توجه به بارش‌ها و هوای سرد، انتظار می‌رود در بیشتر نقاط استان و به‌ویژه نواحی سردسیر و مرتفع، شاهد یخ‌زدگی و لغزندگی معابر همراه با کولاک برف باشیم و لذا ضرورت دارد تا افرادی که قصد سفر در جاده‌های این استان را دارند سفر خود را به تعویق انداخته و در صورت ضرورت نسبت به احتیاط لازم و تجهیز خودرو به وسایل ایمنی ازجمله زنجیر چرخ اقدام کنند.

کد خبر: ۱۹۹٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha