۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
سردرگمی هزار شرکت دانش بنیان با ممیزی‌های مالیاتی
عضو هیات رئیسه مجلس عنوان کرد

سردرگمی هزار شرکت دانش بنیان با ممیزی‌های مالیاتی

دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تشخیص فعالیت‌های مشمول معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان از سوی ممیزها، سردرگمی بیش از هزار شرکت را در پی داشته است.

به گزارش بازار، محسن دهنوی گفت: فعالان حوزه دانش بنیان پیشنهاد کرده اند کمیته‌ای برای تعیین مصداق‌های معافیت مالیاتی در برنامه هفتم پیش بینی شود.

به گفته دهنوی، در این کمیته نمایندگانی از وزارتخانه‌های اقتصاد و علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور دارند.

در نشست امروز تعدادی از نمایندگان مجلس با فعالان شرکت‌های دانش بنیان، پیشنهادهای فعالان اقتصاد دانش بنیان و دستگاه دولتی درباره برنامه هفتم بررسی شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت که حل مشکل تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان، دریافت مجوزهای کسب و کار، مشکلات تأمین اجتماعی و زیرساختی پارک‌های علم و فناوری از مسائل فعالان این حوزه بوده است.

پیش از این برخی نمایندگان نشست‌هایی با فعالان حوزه دانش بنیان داشتند؛ ۲۸ آذر ماه معاون سیاستگذاری وزارت امور اقتصادی و دارایی از تدوین آیین نامه‌های قانون جهش تولید دانش بنیان در این وزارتخانه خبر داده بود.

محمدهادی سبحانیان به خبرگزاری صدا و سیما گفته بود قرار شده قانون‌های مرتبط با تولید دانش بنیان، اصلاحاتی داشته باشد و "مرجع تعیین عوارض و ابزارهای تشویق تولیدکنندگان مواد خام برای جلوگیری از خام فروشی و تولید کالا با ارزش افزوده باید تغییر پیدا کند. "

امروز هم محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت در چند هفته گذشته، آیین نامه‌های مربوط به دریافت عوارض و مالیات از خام فروشی و زنجیره ارزش تدوین شده است.

او اضافه کرد که امضای تفاهم نامه میان بانک‌ها و صندوق نوآوری و شکوفایی در وزارت اقتصاد هم از اتفاقات حوزه دانش بنیان در روزهای پیش بوده است.

کد خبر: ۱۹۹٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha