۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
طرح وزارت جهاد کشاورزی برای تامین میوه شب عید مبهم است
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

طرح وزارت جهاد کشاورزی برای تامین میوه شب عید مبهم است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: طرح وزارت جهادکشاورزی برای تامین میوه شب عید و واگذاری آن به بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و سندیکاهای زیرمجموعه تعاون روستایی کاملا مبهم است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت تامین میوه شب عید، گفت: یکی از نگرانی های کمیسیون کشاورزی و موضوعات نظارتی که به شدت در مجلس پیگیری شده و این روند ادامه دارد تامین میوه شب عید مردم است.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تقارن ماه رمضان و شب عید با یکدیگر و پیش‌بینی افزایش نیاز بازار بیش از گذشته، ادامه داد: به همین دلیل موضوع تامین میوه شب عید در دستور کار کمیسیون قرار گرفته و جلسات متعددی برگزار کرده ایم، هفته گذشته نیز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی در کمیسیون کشاورزی موضوع بررسی شد.

وی با تاکید بر اینکه بررسی موضوع تامین میوه شب عید تا حصول نتیجه به نفع مردم در دستور کار کمیسیون کشاورزی است، اضافه کرد: طرح وزارت جهاد کشاورزی برای تامین میوه شب عید و واگذاری آن به بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و سندیکاهای زیر مجموعه تعاون روستایی کاملا مبهم است و برای کمیسیون کشاورزی این مسئله قابل قبول نیست.

اعظمی تصریح کرد: مقرر شده است پرتقال تامسون با ۱۹۰ تا ۲۹۰ گرم وزن، پرتقال والنسیای جنوب با ۱۳۰ تا ۲۲۰ گرم وزن و سیب درختی بین ۱۳۰ تا ۲۲۰ گرم خریداری شود اما متاسفانه سال گذشته این استانداردها رعایت نشد در حالی که دولت به صورت کامل بر آن نظارت می‌کرد. نگران هستیم که نیاز بازار به نحو مطلوبی تامین نشود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزیر جهاد کشاورزی قول داده بود که در شهریورماه سیب درختی و در پاییز و زمستان نیز پرتقال شمال و جنوب را از باغداران خریداری و در سردخانه‌ها ذخیره کند، در حال حاضر پرتقال قیمت پایینی دارد اما سیب درختی توسط دلالان و سورتینگ داران از قبل خریداری شده است و با قیمت پایین در اختیار تعاون روستایی و بخش خصوصی قرار نمی‌دهند.

کد خبر: ۱۹۹٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha