۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
احتمال صعود میان مدت شاخص داوجونز تا محدوده مقاومتی ۳۴۷۰۰ واحدی
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

احتمال صعود میان مدت شاخص داوجونز تا محدوده مقاومتی ۳۴۷۰۰ واحدی

با توجه به کاهش انتظارات نرخ بهره ای آمریکا، تقاضا در بازار های سهام افزایش یافته و احتمال صعود میان مدت افزایش یافته است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- با توجه به کاهش انتظارات نرخ بهره ای آمریکا، تقاضا در بازار های سهام افزایش یافته و احتمال صعود میان مدت افزایش یافته است. در شاخص داوجونز از نظر تکنیکالی، سطح بالای الگوی رنج مثلثی شکسته شده و احتمال صعود میان مدت تا محدوده مقاومتی ۳۴۷۰۰ واحدی تقویت شده است. در کوتاه مدت احتمال پولبک وجود دارد.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، پس از نزول شارپی هفته گذشته، قیمت به موج صعودی بازگشته و به بالای کانال ۸۰ دلاری عبور کرده است. در کوتاه مدت احتمال صعود قیمت تقویت شده است.

۳- در بازار طلا، با کاهش تقاضا برای دلار بدلیل کاهش انتظارات نرخ بهره ای، تقاضا برای طلا افزایش یافته و قیمت در ادامه روند صعودی میان مدت، سطح مقاومتی ۱۸۶۵ دلاری را شکسته و احتمال صعود قیمت به بالای کانال ۱۹۰۰ دلاری تقویت شده است.

۴- در برابری یورو به دلار، با کاهش تقاضا برای دلار، قیمت به بالاترین سطح در شش ماه اخیر بازگشته و به نزدیکی مقاومت شش ماهه ۱.۰۷۳۸ رسیده است. احتمال حرکات اصلاحی و نزولی کوتاه مدت در این محدوده وجود دارد، اما در میان مدت همچنان احتمال اول ادامه روند صعودی با پایان اصلاح کوتاه مدت خواهد بود. واکنش به مقاومت ماژور گفته شده در محدوده ۱.۰۷۳۸، تعیین کننده است.

۵- در برابری پوند به دلار، با توجه به کاهش انتظارات نرخ بهره ای آمریکا و کاهش تقاضا برای دلار، قیمت روند نزولی میان مدت را با اعتبار شکسته و احتمال صعود میان مدت افزایش یافته است. از نظر تکنیکالی، میانگین های میان مدت روزانه از جمله میانگین ۲۰۰ روزه شکسته شده و احتمال صعود میان مدت تقویت شده است. در کوتاه مدت احتمال اصلاح و پولبک وجود دارد.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha