۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
رویکردهای تحولی برنامه هفتم در بخش نفت و گاز بررسی شد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

رویکردهای تحولی برنامه هفتم در بخش نفت و گاز بررسی شد

شریعتی نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از بررسی ۴ رویکرد تحولی در برنامه هفتم توسعه در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی نیاسر جلسه امروز(دوشنبه ۱۹ دی ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد و گفت: در جلسه فوق العاده امروز کمیسیون انرژی و کمیته تدوین برنامه هفتم توسعه کشور، در ابتدا نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس، گزارشی از رویکردها و راهبردهای کلان پیشنهادی خود را برای برنامه هفتم در بخش انرژی ارائه کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این گزارش ۴ رویکرد اساسی به عنوان رویکردهای تحولی برای برنامه هفتم پیشنهاد شد که رویکرد اول تبدیل ایران به مرکز تجارت انرژی منطقه با محوریت تجارت گاز است و رویکرد دوم؛ اولویت پیدا کردن بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی در کشور است چراکه سال های گذشته از این بخش غفلت کرده و بیشتر بر تولید تمرکز داشتیم.

وی افزود: سومین رویکرد تحولی برنامه هفتم طبق این گزارش اصلاح ساختار و روابط مالی بخش انرژی چه در بخش نفت و چه در بخش گاز است، همچنین تعمیق و کیفی‌سازی زنجیره ارزش‌افزوده به ویژه با تاکید بر پتروپالایشگاه‌ها به عنوان یکی از مصادیق توسعه زنجیره ارزش افزوده در صنعت نفت و گاز کشور به عنوان رویکرد چهارم مطرح شد.

شریعتی بیان کرد: با این اوصاف مقرر شد؛ با همین محورها دو هفته آینده جلسه‌ای با حضور وزیر و معاونان وزارت نفت در کمیسیون انرژی تشکیل شود تا در مباحث نفت و گاز حول این محورها بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منتظر هستیم تا پیشنهادات دولت برای برنامه هفتم به مجلس ارائه شود تا آنجا که نیاز است این محورها را در برنامه هفتم دنبال خواهیم کرد البته در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برش‌هایی یک ساله از این رویکرد کلان را خواهیم دید تا با همین روش تحولات دنبال شود.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha