۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
افزایش ۲۸ میلیون متر مکعبی گاز کشور با راه‌اندازی ۲ ردیف فاز ۱۴ مجتمع پارس جنوبی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

افزایش ۲۸ میلیون متر مکعبی گاز کشور با راه‌اندازی ۲ ردیف فاز ۱۴ مجتمع پارس جنوبی

بوشهر- باهوش مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با بهره‌برداری از ردیف دوم پالایشگاه فاز ۱۴، ظرفیت فرآورشی گاز کشور از پالایشگاه فاز ۱۴ در مجموع به  ۲۸ میلیون مترمکعب در روز رسید.

احمد باهوش در حاشیه بازدید از فاز ۱۴ پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توسعه فازهای پارس جنوبی در تثبیت و پایداری تولید و تامین گاز فصل زمستان بسیار تاثیرگذار است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

وی افزود: فاز ۱۴ پارس جنوبی از فازهای ارزشمند در مجموعه پارس جنوبی به شمار می‌رود و تکمیل تمام ردیف‌های پالایشگاهی این فاز موجبات بهبود تولید می‌شود که تاکنون ۲ ردیف از این فاز وارد مدار شده است.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی خاطر نشان کرد: با تلاش صورت گرفته، گاز ترش بخش فراساحل فاز ۱۴ پارس جنوبی در اوایل آبان ماه امسال به دومین ردیف فرآورشی این پالایشگاه رسید.

باهوش تصریح کرد: با انجام مراحل راه‌اندازی برای شیرین‌سازی گاز در مدتی کوتاه و بهره‌برداری از ردیف دوم پالایشگاه فاز ۱۴، ظرفیت فرآورشی گاز کشور از پالایشگاه فاز ۱۴ در مجموع به ۲۸ میلیون مترمکعب در روز رسید.

وی اضافه کرد: تاکنون ردیف‌های سوم و چهارم این پالایشگاه وارد مدار شده و ردیف‌های اول و دوم این پالایشگاه نیز تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

باهوش گفت: متخصصان داخلی در راستای پایداری تولید، تمام تلاش خود را به کار گرفته و امیدوارم با حضور شرکت‌های دانش بنیان و فناور نیز به نتایج مورد نظر برسیم.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha