۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
۵۴ درصد اشتغال مازندران در حوزه خدمات است
در گفتگو با بازار؛

۵۴ درصد اشتغال مازندران در حوزه خدمات است

ساری- باقری، مدیرکل تعاون مازندران با اشاره به ایجاد ۴۴ هزار شغل در استان گفت: بیشترین اشتغال ثبت شده در حوزه خدمات به میزان ۵۴ درصد است.

علی باقری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در این بازه بیشترین اشتغال ثبت شده در حوزه خدمات با ۵۴ درصد، بخش صنعت با ۲۳ درصد و بخش کشاورزی با ۲۳ درصد است، گفت: ۵۸ درصد شاغلان در حوزه شهری و مابقی در حوزه روستایی هستند.

وی با بیان اینکه سه مرحله نظارت و صحت سنجی نسبت به مشاغل ایجاد شده در سامانه صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در مرحله اول کارشناسان و بازرسان به کسانی که خدمات دریافت کرده‌اند، پیام ارسال می‌کنند در مرحله دوم تماس و در مرحله سوم نظارت به‌صورت حضوری انجام می‌شود. تماس‌ها از طریق سامانه‌ای با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۷۳ مشخص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد و اگر نقضی در خدمات‌رسانی باشد از طریق متقاضیان جویای کار اعلام و توسط کارشناسان بررسی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: برای نظارت میدانی پنج مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی اعلام آمادگی کردند که از این تعداد تاکنون سه مرکز برای پایش و نظارت بر طرحهای اشتغال با صندوق کارآفرینی امید استان قرارداد منعقد کردند و پس از راه‌اندازی نرم‌افزار سانار از سوی مرکز از ۵ دی ماه امسال نظارت میدانی را آغاز که نتیجه در آینده اعلام می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: با توجه به ابلاغ نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص گزارش هشت ماهه عملکرد سامانه رصد در سال ۱۴۰۱، استان مازندران در بخش نظارت و صحت سنجی اطلاعات شاغلین ثبت شده در سامانه رصد توفیقات چشمگیری داشته است.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha