۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
افزایش قیمت جهانی طلا همچنان ادامه دارد| سود طلا از ضعف اقتصاد آمریکا و چین
تحلیل بازار جهانی طلا؛

افزایش قیمت جهانی طلا همچنان ادامه دارد| سود طلا از ضعف اقتصاد آمریکا و چین

قیمت طلا در ادامه سیر صعودی خود از هفته گذشته تاکنون، صبح روز دوشنبه در محدوده ۱۸۶۵ دلار قرار گرفته که بالاترین قیمت از ماه می ۲۰۲۲ به این سو محسوب می شود.

به گزارش بازار؛ قیمت طلا در ادامه سیر صعودی خود از هفته گذشته تاکنون، صبح روز دوشنبه در محدوده ۱۸۶۵ دلار قرار گرفته که بالاترین قیمت از ماه می ۲۰۲۲ به این سو محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، قیمت فعلی طلا در حال حاضر در محدوده فیبوناچی توزیعی ۶۱.۸ درصد قرار گرفته که بازه زمانی ۲۲ دسامبر تا ۵ ژانویه را در بر گرفته و انتهای قیمت این بازه نزدیک به ۱۸۷۵ دلار قرار دارد.

در صورت موفقیت گاوها برای عبور از این محدوده قیمت، انتظار می رود قیمت روزانه طلا تا ۱۸۸۰ دلار افزایش یابد. دلیل اصلی افزایش قیمت طلا، کاهش شاخص دلار و همچنین افزایش نرخ تورم در سه قدرت اقتصادی بزرگ یعنی ژاپن، آمریکا و چین است که میزان اعتماد به اقتصاد این سه کشور را کاهش داده؛ موضوعی که همواره منجر به افزایش قیمت طلا خواهد شد.

افزایش قیمت جهانی طلا همچنان ادامه دارد| سود طلا از ضعف اقتصاد آمریکا و چین

شاخص MACD نشان دهنده قرارگیری قیمت فراتر از SMA۱۰۰ و SMA۲۰۰ است که به ترتیب، روی ارقام ۱۸۱۵ و ۱۷۹۵ دلار قرار دارند. همچنین، حمایت ماهانه طلا روی ۸۲۳ دلار قرار دارد.

شاخص RSI۱۴ نشان دهنده احتمال عدم توانایی عبور قیمت از مقاومت مهم ۱۸۸۰ دلار است. با اینحال، در صورت موفقیت گاوها برای عبور از این مقامت، احتمال ورود قیمت به کانال ۱۹۰۰ دلار و افزایش تا محدوده ۱۹۱۰ دلار وجود خواهد داشت.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha