۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
 تثبیت نرخ ارز نیمایی مشکلات واردکنندگان را حل می‌کند
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس:

تثبیت نرخ ارز نیمایی مشکلات واردکنندگان را حل می‌کند

محبی نجم آبادی، نماینده مردم سبزوار گفت: مشکل بخش زیادی از واردکنندگان و بنیادهای وارداتی کشور با تثبیت نرخ ارز در سامانه نیما حل خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی درباره اظهار نظر اخیررئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تثبیت نرخ ارز نیمایی گفت: رییس کل بانک مرکزی نرخ نیمایی را با یک افزایش ضمنی واقعی‌تر ساخت و با این روش پرونده کسانی که به ارز نیمایی نیاز دارند و مسیری که باید برای رفع نیاز خود طی کنند را تسریع بخشید. واقعیت این است که مشکل بخش زیادی از واردکنندگان و بنیادهای وارداتی کشور مبتنی بر تثبیت نرخ ارز نیمایی حل خواهد شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این خصوص تاکید کرد: سوداگری، مسئله مهمی که کشور را درگیر کرده، نشان دهنده وجود نقدینگی فراوانی است که در حوزه‌هایی مانند خودرو وارده شده و عطش نیاز به ارز را به وجود آورده است. بدون شک این عطش کاذب است و ریزش آن نشان می‌دهد که در زمان اوج مبنای علمی نداشت.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید براین نکته که رویکرد جدید بانک مرکزی ارز آزاد را به نیمایی بسیار نزدیک می‌کند، اظهار داشت: تخصیص منابع ارزی باید اتفاق افتد و ضروری است گروهی که نیاز واقعی به ارز دارند با پاسخ درست روبرو شوند. از طرفی لازم است تا قوانین پیش دستانه مانند قانون مالیات بر عایدی سرمایه و قوانینی که به محدودیت سوداگری منجر می‌شود، هرچه سریعتر به نتیجه نهایی برسد تا قدم‌های تثبیت نرخ ارز یکی پس از دیگری برداشته شود.

وی در این رابطه تصریح کرد: تعویض مدیریت و روح جدیدی که در بانک مرکزی ایجاد شده، همراه با اتخاذ رویکرد جدید در راستای قانونی که مجلس مصوب کرد (استقلال بانک مرکزی) با استفاده از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های هوشمندانه در برابر عواملی که قیمت ارز را بالا می‌برد بر قیمت موثر واقع می‌شود.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به اینکه ناترازی ارز نداریم تاکید کرد: ارز به اندازه کافی یا حتی بیشتراز نیاز هم وجود دارد؛ اقداماتی که به تصمیمات حوزه اجرا می‌رسد، تاثیرگذار است و باید در این مسیر قدم‌های خردمندانه‌ای برداشته شود.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha