۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
پرداخت تسهیلات بانک مسکن، سالانه به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی
سرپرست بانک مسکن عنوان کرد

پرداخت تسهیلات بانک مسکن، سالانه به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی

سرپرست بانک مسکن گفت: سالانه تسهیلات ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را باید تامین کنیم که در طول چهار سال سهم بانک مسکن برای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن ۸۰۰ هزار واحد است.

به گزارش بازار، علی عسکری سرپرست بانک مسکن گفت: سالانه تسهیلات ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را باید تامین کنیم که در طول چهار سال سهم بانک مسکن برای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن ۸۰۰ هزار واحد است.

سرپرست بانک مسکن در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه از برنامه عقب نیستیم و امیدواریم بتوانیم همه تعهداتمان را انجام دهیم، افزود: ۹۲ درصد تسهیلات بانک مسکن متعلق به بخش ساختمان است که شامل طرح نهضت ملی مسکن، باقیمانده مسکن مهر، ودیعه مسکن، اجاره مسکن و جعاله است.

وی گفت: پارسال در ۹ ماهه اول حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که این رقم از ابتدای سال درطول ۹ ماه به ۹۹ هزار میلیارد تومان رسید بنابراین بیش از ۱۷۰ درصد رشد پرداخت تسهیلات مسکن را نشان می‌دهد.

عسکری ادامه داد: این تسهیلات بخشی از آورده مشتریان و بخش دیگر را بانک تامین مالی کرده است.

مدیر عامل بانک مسکن درباره افزایش رقم وام نهضت ملی تا ۷۰۰ میلیون تومان گفت:به لحاظ رشد هزینه‌ها و شاخص تورم در اقتصاد احتمال افزایش وام وجود دارد، اما تا کنون مبلغ جدیدی اعلام نشده است، ولی قابل بررسی است.

وی با اشاره به این که سال اول طرح نهضت ملی مسکن یعنی پارسال ۲۰ درصد تسهیلات طرح نهضت ملی را به تنهایی به بانک مسکن و ۸۰ درصد به سایر بانک‌ها اختصاص داده شد، افزود: به این ترتیب سهم تسهیلات بانک مسکن ۶۳ هزار میلیارد تومان شد که ۹۵ درصد تعهدات خود را انجام دادیم.

مدیر عامل بانک مسکن گفت: امسال ۶۸ هزار میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و سهم الشرکه بانک، انعقاد قرارداد شد که از این مبلغ ۴۵ هزار میلیارد تومان براساس پروژه‌هایی که قرارداد بسته شده و پیمانکار آن مشخص شده است پرداخت کردیم.

عسکری تاکید کرد: مبلغ پرداختی براساس پیشرفت طرح است که مرحله اول را در بخش فونداسیون و مراحل بعدی را در بخش‌های اسکلت، سفت کاری و نازک کاری پرداخت می‌کنیم.

وی گفت: سهم امسال تسهیلات بانک مسکن برای طرح نهضت ملی ۸۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده یعنی می‌توانیم تا این سقف برای طرح نهضت ملی راهگشایی کنیم.

مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد:تا کنون برای بیش از ۱۹۸ هزار واحد انعقاد قرارداد شده است که مبلغ آن ۶۸ هزار میلیارد تومان است و حدود ۱۵ هزار واحد در مرحله انعقاد قرارداد است.

عسکری افزود: در سامانه تــم بانک مسکن حدود ۴۴۱ هزار واحد ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزار واحد قرار داد آن انجام شده و بقیه در مسیر انجام قرار داد است.

وی گفت:سقف سهم ۸۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات امسال بانک مسکن برای پرداخت وام حدود ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار واحد کافی است.

کد خبر: ۱۹۸٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha