۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
تمایل آمریکا به ونزوئلا به علت نیاز به منابع انرژی است
رئیس جمهور:

تمایل آمریکا به ونزوئلا به علت نیاز به منابع انرژی است

رئیس جمهور گفت: تمایل امروز آمریکایی‌ها برای نزدیکی به ونزوئلا نه از سر دوستی، بلکه ناشی از نیاز این کشور به منابع انرژی است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی، امروز یکشنبه در آیین دریافت استوارنامه «خوزه رافائل سیلوا آپونته» سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا با بیان اینکه روابط دو کشور بسیار صمیمی و دوستانه است، اظهار داشت: در سفر آقای مادورو به تهران مذاکرات سازنده‌ای داشتیم که به توافقات مفیدی برای گسترش روابط، رسیدیم.

رئیس جمهور با اظهار امیدواری به اینکه در دوره مأموریت سفیر جدید ونزوئلا گام‌های مؤثری در مسیر اجرای این توافقات برداشته شود، تصریح کرد: اجرای این تفاهمات می‌تواند ظرفیت‌های متنوع دو کشور را در مسیر گسترش همکاری‌های دو جانبه عملیاتی کند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روحیه استقلال‌طلبی مردم ونزوئلا آنها را به ملتی ممتاز در منطقه تبدیل کرده است، گفت: تمایل امروز آمریکایی‌ها برای نزدیکی به ونزوئلا نه از سر دوستی، بلکه ناشی از نیاز این کشور به منابع انرژی است.

«خوزه رافائل سیلوا آپونته» سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا نیز در این مراسم با ابلاغ سلام رئیس جمهور و مردم ونزوئلا به آقای رئیسی، اظهار داشت: ملت و دولت ونزوئلا قدردان حمایت‌های دولت و مردم ایران هستند و بنده در دوره مأموریت خود، همه تلاش خود را برای گسترش و تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور به‌ کار خواهم گرفت.

کد خبر: ۱۹۸٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha