۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
مطالبه اصلی دولت اجرای قانون جهش تولید مسکن
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

مطالبه اصلی دولت اجرای قانون جهش تولید مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: کارهای ستادی و پشتیبانی در خصوص اجرای وعده ۴ساله دولت درباره چهار میلیون مسکن انجام شده است و مطالبه اصلی دولت اجرای قانون جهش تولید مسکن تا سرمنزل مقصود است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی گفت: کارهای ستادی و پشتیبانی در خصوص اجرای وعده ۴ساله دولت، انجام شده است و مطالبه اصلی دولت این است که اجرای قانون جهش تولید مسکن به سرمنزل مقصود برسد. مطالبه اصلی دولت اجرای قانون جهش تولید مسکن

بذرپاش در صد و بیست و چهارمین جلسه کمیته تخصصی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که با حضور معاون اقتصادی و دستیار اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به موضوع ساخت سالانه یک میلیون مسکن گفت: کارهای ستادی و پشتیبانی در خصوص اجرای وعده ۴ساله دولت، انجام شده است و مطالبه اصلی دولت این است که اجرای قانون جهش تولید مسکن به سرمنزل مقصود برسد.

وزیر راه و شهر سازی در خصوص تأمین زمین و اراضی موردنیاز برای این هدف‌گذاری افزود: بخشی از زمین‌ها در مالکیت وزارتخانه و شهرهای جدید است، اما مطابق قانون جهش تولید مسکن سند بخش دیگر بایستی به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

بذرپاش همچنین گفت بیش از ۲۰۰ هزار مسکن مهر نیمه تمام باقی مانده که درصد پیشرفت‌های مختلف دارد و تعدادی از آن‌ها تا پایان سال از طریق منابع صندوق ملی مسکن قابل انجام است.

وی با بیان این‌که اصلی‌ترین تمرکز ما روی بافت‌های فرسوده و ناپایدار است، تشریح‌کرد: این اقدام علاوه بر تولید مسکن، کشور را از مخاطرات بافت فرسوده نجات می‌دهد و تولید و ایمن سازی آن حائز اهمیت است.

وی افزود: در بخش نوسازی بافت فرسوده طرح‌های انگیزشی و بسته‌های تشویقی طراحی شده که با استقبال مردم مواجه شده است.

بذرپاش با اشاره به بخش واگذاری زمین و ساخت واحد مسکونی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: در شهرهای با جمعیت کم‌تر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، زمین ۲۵۰ متری و در روستاها زمین ۵۰۰ متری داده می‌شود که این متراژ بسته به شرایط قابل تغییر است.

وی افزود: از سوی دیگر با ارائه تسهیلات بانکی، ساخت و ساز تقویت و افزایش خواهد یافت و انتظار می‌رود سقف وام از ۳۵۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون اضافه و زمان بازپرداخت نیز اضافه شود تا قدرت مالی بالاتری به اشخاص برای ساخت و ساز داده شود.

کد خبر: ۱۹۸٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha