۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
۳۳۰۰ محصولات لبنی زنجان صادر می شود
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

۳۳۰۰ محصولات لبنی زنجان صادر می شود

زنجان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه سه هزار و ۳۰۰ تن محصولات لبنی تولید شده در استان زنجان به هفت کشور همسایه صادر می شود، گفت: با صادرات این محصولات چهار  میلیون و ۹۰۰ هزار دلار ارز وارد کشور می شود.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در سال بیش از ۱۶۵ هزار تن شیر در استان زنجان تولید می‌شود، گفت: از این میزان بیش از سه هزار و ۳۰۰ تن محصولات لبنی تولید شده در استان به هفت کشور همسایه صادر می شود.

وی اظهار کرد: بیشتر صادرات استان محصولات لبنیاتی استان به کشورهای عراق، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، قطر، بحرین و کویت است.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه محصولات لبنی صادراتی استان شامل خامه، دوغ، ماست و پنیر است، گفت: با صادرات این محصولات چهار میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به کشور ارز وارد شده است.

تاراسی تاکید کرد: در حال حاضر این سازمان سیاست هایی را دنبال می کند و توجه به دامداری های کوچک و متوسط را در دستور کار دارد و در سالجاری تعداد این واحدها توسعه می یابد. 

وی با بیان اینکه باید روند تولید شیر در دامداری ها مدیریت شود، ابراز کرد: در استان زنجان تمام اجزای چرخه تولید محصولات لبنی  فراهم است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در استان زنجان پایین است، تاکید کرد: باید برای افزایش میزان مصرف شیر و محصولات لبنی در استان برنامه ریزی لازم انجام شود. 

کد خبر: ۱۹٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha