۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
امکان معامله توکن های لوریج دار برای اولین بار در صرافی ارز دیجیتال یوبیتکس

امکان معامله توکن های لوریج دار برای اولین بار در صرافی ارز دیجیتال یوبیتکس

رافی یوبیتکس اولین صرافی ایرانی است که قابلیت خرید و فروش توکن های لوریج دار را برای کاربران فعال نموده و از بیش از 20 توکن لوریج دار پشتیبانی می کند.

بررسی چگونگی معامله توکن های لوریج دار

توکن های لوریج دار برای کمک به معامله گر ها در بازارهای ارز دیجیتال مفید هستند. در بازارهای ارز دیجیتال در مواقع به وجود آمدن بازار نزولی معامله گر با ضرر مواجه می شود، این اتفاق برای هر کسی ممکن است پیش بیاید. در این بازار مهم تکامل و تطابق پیدا کردن با نیازهای صاحبان سرمایه می باشد. عرضه کردن دارایی های جدید یکی از آثار روند تکاملی بازار های ارز دیجیتال است. از دارایی های جدیدی که در این بازار عرضه شده است، توکن لوریج دار را می توان نام برد. این توکن ها به معامله گر کمک می کنند که بدون هیچ گونه وثیقه و نقدینگی به سود چندین برابری دست پیدا کند. در این مقاله در مورد توکن لوریج دار، انواع آن و چگونگی انجام معامله با آن صحبت می کنیم.

توکن لوریج دار چیست؟

توکن های لوریج دار باعث ایجاد موقعیت هایی مانند موقعیت های اهرم دار شده ولی بدون محدودیت و شما را به سود هنگفت می رسانند. این توکن معامله در بازار ارز دیجیتال را راحت می کند. توکن نیاز به وثیقه را که در موقعیت های اهرم دار وجود دارد، رفع می کند. در واقع انجام معامله دارایی های دیجیتالی را آسان می کند.

کاربرد توکن های لوریج‌ دار یا اهرم دار

توکن های اهرم دارکاربرد های متفاوتی دارند و هر فرد با هدف خاصی از توکن ها استفاده می کند. بعضی از کاربرد های این توکن ها عبارتند از:

۱– مدیریت ریسک:

توکن های لوریج دار تا حدی ریسک معاملات را مدیریت می کنند. این توکن ها به صورت اتوماتیک سود کسب شده از معامله را روی دارایی پایه سرمایه گذاری خواهند کرد. اگر قیمت رو به کاهش باشد قسمتی از دارایی را فروخته تا از ضرر یا ریسک لیکویید شدن ممانعت کنند.

۲– مدیریت مارجین:

این توکن ها باعث می شوند در موقعیت های اهرمی بدون مارجین یا وثیقه بتوانید فعالیت کنید. در واقع می توانید با وسط گذاشتن مقداری سرمایه با دو برابر آن معامله کنید.

۳– توکن های ERC-20:

ERC-20 استانداردی است که بر مبنای آن اکثر توکن های اهرم دار ساخته شده اند. هر زمان که مایل باشید می توانید این توکن ها را به کیف پول خود انتقال دهید. یکی از ویژگی های مثبت این توکن ها این است که می توان آنها را به هر پلتفرم یا کیف پولی که استاندارد ERC-20 را پشتیبانی کرده باشد، انتقال داد. در این صورت نیازی به مراجعه به صرافی نیست.

توکن صرافی FTX

انواع صرافی عرضه کننده توکن لوریج دار

این توکن‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی ها و کارکرد های مخصوص به خود را دارند، هر کدام از این توکن ها در صرافی خاص خود عرضه می شوند. نمونه هایی از توکن ها عبارتند از:

۱– صرافی بایننس:

این توکن را به صورت اختصاری BLVT نیز می نامند. این توکن ها دارای ضریب اهرمی بین ۱٫۵ تا ۳ برابر می باشند. توکن بایننس در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال بسیار تضمین شده معامله می شود. بایننس این توکن ها را با نقدینگی بالا و کارمزد پایین تر از صرافی های ارزی دیجیتال دیگر عرضه می کند.

۲– صرافی FTX:

این صرافی مفهوم توکن اهرم دار را برای اولین بار به کار برد. ضریب اهرمی این نوع توکن لوریج دار تا ۳ برابر می باشد. این توکن ها در بازار اسپات خرید و فروش می شوند. این صرافی می تواند سریعاً کوین های FTX را به توکن های لوریج دار تبدیل کند.

۳– صرافی Bybit:

این صرافی هم جزو مشهور ترین صرافی ها می باشد که در زمینه توکن‌ های لوریج دار فعالیت می کند. این توکن ها هر کدام نماینده سبدی از موقعیت های قرار داد دائمی می باشند.

صرافی ارز دیجیتال یوبیتکس

5– صرافی یوبیتکس:

صرافی یوبیتکس اولین صرافی ایرانی است که قابلیت خرید و فروش توکن های لوریج دار را برای کاربران فعال نموده و از بیش از 20 توکن لوریج دار پشتیبانی می کند. این صرافی با توجه به اینکه اولین بار است که این نوع توکن ها را در تالار معاملات ارائه داده است، از استقبال خوبی برخوردار شده است.

روش های معامله توکن های لوریج دار

توکن های لوریج دار با سه روش قابل معامله هستند که در ادامه مقاله آنها را بیان می کنیم. این سه روش عبارتند از:

۱– بازار اسپات:

این روش ساده ترین روش جهت معامله توکن های لوریج دار می باشد. برای این نوع خرید می توانید به صرافی ارز دیجیتال مراجعه کرده و توکن خود را انتخاب نمایید. اگر متوجه شوید که سایر صرافی ها هم همین توکن را پشتیبانی می کنند می توانید توکن خود را انتقال دهید.

۲– تبدیل:

توکن‌ های لوریج دار را می توان به وسیله تبدیل کردن هم معامله نمود. برای این کار باید بعد از مراجعه به صرافی گزینه معامله آنی در صرافی را انتخاب کنید. به راحتی می توانید هر ارزی که دارید را به توکن لوریج دار تبدیل کنید یا بر عکس.

۳– ایجاد:

توکن های لوریج دار قابل درست کردن هم هستند اما این روش توصیه نمی شود. چون نیاز به تجربه و مهارت زیادی دارد. ایجاد این توکن ها هزینه زیادی هم به همراه خواهد داشت. اشتباه در ایجاد توکن ها ضرر زیادی در پی دارد، اگر هم تصمیم به ایجاد کردن توکن داشتید آن را به افراد مطمئن و حرفه ای بسپارید.

کد خبر: ۱۹۸٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha