۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
پرداخت ۴۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به اشخاص مرتبط توسط ۱۲ بانک
آذرماه امسال انجام شد؛

پرداخت ۴۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به اشخاص مرتبط توسط ۱۲ بانک

بررسی داده‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد ۱۱ بانک در آذرماه ۱۴۰۱ در مجموع ۴۱۴ هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال به اشخاص مرتبط و وابسته تسهیلات پرداخت کردند.

به گزارش بازار، در آخرین به روز رسانی تسهیلات و تعهدات پرداختی و مانده تسهیلات بانک‌ها که مربوط به آذرماه امسال است در مجموع ۱۹۴ تسهیلات به مبلغ ۴۱۴ هزار و ۵۳۴ میلیارد و ۶۴۵ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۱۸ ریال پرداخت شده است.

مانده بدهی تسهیلات و بدهی جاری اشخاص مرتبط بانک‌ها در آذرماه امسال برابر ۴۲۰ هزار و ۱۶۱ میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۲۲۲ ریال است.

در شهریورماه امسال نیز ۲۶ بانک، یک میلیون و ۷۲۷ هزار و هفت میلیارد و ۶۴۳ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۷۰ ریال تسهیلات به افراد مرتبط با خود پرداخت کرده بودند.

براساس این گزارش، برپایه تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر انتشار مانده تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط شبکه بانکی در تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار، تسهیلات و تعهدات بیشتر از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط محسوب می‌شود.

هم اکنون فهرست بانک‌های اقتصاد نوین، ایران زمین، پارسیان، پست بانک، تجارت، توسعه تعاون، دی، رفاه کارگران، سپه، سینا، شهر، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی و موسسه نور که اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط آنها در پایان آذرماه امسال مورد بررسی نهایی قرار گرفته است به انضمام اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری به تفکیک هر بانک قابل مشاهده است.

کد خبر: ۱۹۸٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha