۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
تأمین زمین مسکن ملی در ۲۹ شهر استان همدان| رؤیای خانه‌دار شدن رنگ حقیقت می‌گیرد
بازار گزارش می‌دهد؛

تأمین زمین مسکن ملی در ۲۹ شهر استان همدان| رؤیای خانه‌دار شدن رنگ حقیقت می‌گیرد

همدان - زمین موردنیاز برای اجرای طرح مسکن ملی در ۲۹ شهر از ۳۲ شهر استان همدان آماده‌شده و در سه شهر دیگر نیز مقدمات کارها انجام و به‌زودی زمین‌ها به متقاضیان واگذار خواهد شد.

بازار؛ گروه استان ها: طرح نهضت ملی مسکن از آن دست اقدامات است که دولت سیزدهم در کنار دیگر دستاوردهایش و به عنوان یکی از طرح‌های کلان کشور آغاز کرد تا با تحقق این هدف بلند، بارقه‌های امید برای اقشار فاقد مسکن در دولت مردمی و انقلابی دوباره زنده شود و مردم طعم خوش خدمت را بچشند.

نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های دولت سیزدهم در حالی کلید خورد که عزم‌ مسئولان و دست‌اندرکاران برای اجرای این طرح جزم شده و هدف نهایی دولت این است که در بازه زمانی چهار ساله حدود چهار میلیون مسکن احداث و به متقاضیان واگذار شود.

طی هشت سال گذشته هیچ اقدامی در راستای تامین زمین برای احداث مسکن در استان همدان رخ نداده بود

مدیرکل راه و شهرسازی همدان در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه دولت مکلف به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن شده و نهضت ملی مسکن را دولت فعلی تعهد کرده است، گفت: طی هشت سال گذشته هیچ اقدامی در راستای تامین زمین برای احداث مسکن در استان همدان رخ نداده بود.

ایوب اسدالهی بابیان اینکه طی چند ماه اخیر دو هزار و ۴۰۰ هکتاز زمین مشخص شد و کار توافق و استعلامات و طراحی اراضی در حال انجام است، گفت: جلسات هفتگی در راستای تامین زمین برای احداث مسکن در استان همدان برگزار می شود و با تامین زمین کارها پیش می رود.

تأمین زمین مسکن ملی در ۲۹ شهر استان همدان| رؤیای خانه‌دار شدن رنگ حقیقت می‌گیرد

وی بابیان اینکه دولت مکلف به ساخت مسکن شده نه وزارت راه و شهرسازی، گفت: اگر چنانچه تعاونی ها زمینی در اختیار دارند برای تغییر کاربری ارائه دهند تا ساخت مسکن در آن انجام شود.

اسدالهی به طرح اقدام ملی مسکن اشاره و با بیان اینکه در این طرح ۶ هزار و ۸۶۸ نفر ثبت نام شده و از ۴۰ میلیون تا ۹۰ میلیون تومان هم واریزی داشتند، گفت: از این تعداد وضعیت دو هزار و ۳۰۰ نفر مشخص و تعیین تکلیف شده است.

در حال حاضر وضعیت ۲۹ شهر از ۳۲ شهر استان همدان در زمینه تامین زمین برای ساخت مسکن نهایی شده و سه شهر دیگر را نیز قبل از شروع فصل عمران و کار تعیین تکلیف می کنیم

وی به موضوع پیگیری الحاق ۶۸۰ هکتار زمین به همدان و مخالفت با آن نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این برنامه عملی نشد، گفت: در حال حاضر وضعیت ۲۹ شهر از ۳۲ شهر استان همدان در زمینه تامین زمین برای ساخت مسکن نهایی شده و سه شهر دیگر را نیز قبل از شروع فصل عمران و کار تعیین تکلیف می کنیم.

وی با بیان اینکه تکلیف برای ما تامین یک هزار و ۳۰۰ هکتار زمین بود اما تامین بیش از دو هزار هکتار زمین مد نظر قرار گرفته تا ۲۰ سال آینده نیز مدنظر قرار داده شود، گفت: کارها با قوت دنبال می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با یادآوری اینکه پروژه نهضت ملی که ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) کارگزار این پروژه است در حال اجراست و در حال حاضر بحث امور مربوط به نظام مهندسی، پروانه‌ها در حال پیگیری هستند، عنوان کرد: یکی از اقدامات قانونی اجرای پروژه، اخذ مجری است و با توجه به جا به جاهایی که در نقشه‌ها صورت گرفته از جمله وضعیت خاک و در نهایت با جمع بندی ها و تحکیم اثری که صورت گرفت و بر اساس آن طراحی صورت گرفت و ستاد اجرایی در حال انجام پروژه است.

وی بابیان انکه با تأیید نقشه‌های نهایی پروژه با سرعت لازم ادامه پیدا خواهد کرد؛ در مورد استحکام و بلاتکلیفی این پروژه بیان کرد: بحث بلاتکلیفی قبلاً مطرح شده بود و تحکیم بستر انجام گرفت و منتظر آزمایشات فنی بودیم که باید نتیجه می‌داد و خوشبختانه آزمایشات فنی انجام شد و بر اساس اعلام کار گزار آزمایشات نتیجه مثبتی داشت و بر اساس طراحی‌ها و نقشه ها به زودی بعد از اخذ مجوزهای لازم از نظام مهندسی کار ادامه پیدا خواهد کرد

یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان همدان بلاتکلیف مانده است

استاندار همدان نیز در موضوع مسکن با بیان اینکه در بحث تأمین مسکن تلاش می کنیم تهیه مسکن تمام واجدین شرایط را نهایی کنیم، گفت: سعی شده تجربه تلخ مشکلات ساخت مسکن مهر در دولت نهم و دهم تکرار نشود کما اینکه در حال حاضر نیز یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان همدان بلاتکلیف مانده است.

تأمین زمین مسکن ملی در ۲۹ شهر استان همدان| رؤیای خانه‌دار شدن رنگ حقیقت می‌گیرد

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه اراضی تامین شده برای تمام واجدین شرایط است و بنا نیست ساخت مسکن به انبوه‌سازان تحویل شود بلکه برنامه به گونه‌ای است که زمین تامین و تحویل افراد متقاضی شود، گفت: برای همدان در پهنه اول و در گام نخست تامین ۴۵۰ هکتار زمین مدنظر است.

وی با بیان اینکه برنامه این است هزینه برای متقاضی به حداقل برسد، گفت : در حال حاضر در شهرستان رزن ۷۰ هکتار زمین مشخص و واگذاری در حال انجام است.

قطعات در متراژ ۲۰۰ مترمربع برای واگذاری به مردم مدنظر قرار گرفته تا تامین مسکن در همدان از حالت آرزو به واقعیت تبدیل شود

استاندار همدان یادآور شد: قطعات در متراژ ۲۰۰ مترمربع برای واگذاری به مردم مدنظر قرار گرفته تا تامین مسکن در همدان از حالت آرزو به واقعیت تبدیل شود.

علیرضا قاسمی فرزاد به مووع شکل گیری شهر حورا نیز اشاره کرد و بابیان اینکه باید معابر و خیابان‌های اصلی شهر طبق استانداردهای جهانی طراحی شود و خیابان‌ها حداقل از ۱۲ متر شروع و متراژ بالاتر بر اساس ظرفیت و نیازمندی شهر اجرا شود، گفت: شهر حورا باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند نیازمندی توان‌یابان، روشن‌دلان و دیگر اقشار مختلف را پاسخگو باشد ضمن اینکه جانمایی‌های مجموعه‌های اداری، تفریحی ورزشی، فضای سبز، درمانگاه و بیمارستان و سایر امکان مورد نیاز، باید دقیق و حساب شده باشد.

استاندار همدان اضافه کرد: معماری شهر حورا کاملا بر اساس موازین و اصول معماری ارزشمند ایرانی اسلامی طراحی می‌شود و هتل‌ها، مهمانپذیرها، مراکز خدمات ‌رسان در شهر جدید حورا باید دارای مرکزیت باشد تا هم دسترسی آسان وجود داشته باشد و هم قدرت رقابت و انتخاب در آن شکل گیرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه قطعات آپارتمانی شهر حورا در سه طبقه‌ ۶ واحدی تعریف می شود، عنوان کرد: کارشناسان و متخصصان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نکته نظرات لازم را به مشاوران طراح شهر حورا ارائه کنند.

آنچه از صحبت ها برمی آید اینکه تلاش ها برای اجرای پروژه های مسکن ادامه دارد و مهیا شدن زمین در ۲۹ شهر از ۳۲ شهر این استان گویای آن است که خانه دار شدن همدانی ها دور از واقعیت نیست و اگر برنامه ریزی ها به درستی پیش رود جامه عمل تن خواهد کرد.

کد خبر: ۱۹۸٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ن IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      4 1
      این چ وضع قیمت مصالح و اهن الات چرا کسی پیگیر این همه گرونی نیست مگه الان با میلگرد 16 ک شده 400 هزارتومان میشه با 200 تومان خونه ساخت مگه مسئولین تو این مملکت نیستن مگه نمیبینن این اوضاع رو روستایی ها چ گناهی کردن ب داد مردم و این همه جوون برسین.بانکها همکاری لازم رو ندارن بعد گذشت یک سال وامو سفته زنجیره پرداخت نمیکنن و ب هر شعبه از بانکهای (بانک تجارت ) شهرستان دورود استان لرستان ک مراجعه میکنیم میگن فقط با داشتن ضامن وام پرداخت میشه و سفته زنجیره در کار نیست برا خودشون گفتن ؟ از مسئولین استانی و کشوری خواهشمندیم پیگیر این مشکل بزرگ گرونی و سنگ اندازی بانکها در پرداخت وام ب صورت سفته زنجیره برا روستایی ها باشند .با تقدیر و تشکر
    • اکبر IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      3 2
      من فرهنگی ساکن همدان هستم تایید نهایی هم شدم ولی هنوز حتی پیامک واریز هم بهم ارسال نشده،
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      0 1
      من فرهنگی ساکن همدان هستم با اینکه تایید نهایی شدم هنوز تکلیف معلوم نیست
    • ایرانی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      1 2
      چرا تکلیف افرادی که از دولت قبل تا حالا ۱۸۰ میلون گرفتن تعیین تکلیف نمیکنین فقط گفتن تپه شمس شهرک بهشتی .
    • سجاد IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      0 0
      باسلام ما تو شهرستان نهاوند زمین تو شهرک قدوسی داریم ۲۲۰۰نفر مالک هستیم لطفا پیگیری کنید تا ما بتونیم بسازیم
    • محمد IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      1 0
      چرا اول اونایی رو که پول رو واریز کردن تعیین تکلیف نمیکنید۳ساله۴۰ملیون واریز کردم هنوزهیییچ خبری نیست.
    • روح الله IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      0 0
      تکلیف شهرستان بهار معلوم نیست با این همه زمین در بلوار بسیح