۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مازندران در صنایع تبدیلی ضعیف است/ سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیاردی بانک ملی
استاندار مازندران:

مازندران در صنایع تبدیلی ضعیف است/ سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیاردی بانک ملی

ساری - استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران از نظر صنایع تبدیل ضعیف است، اظهار داشت: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای فعال سازی تولید توسط بانک ملی سرمایه گذاری می شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در جلسه کارگروه اقدام استان با اشاره به اینکه بخشی از مرکبات استان به صورت ضایعات در می آید، اظهار کرد: با ظرفیت بالای تولید مرکبات امکان صادرات در استان فراهم است، به طوریکه ۹۰ درصد پرتقال کشور از مازندران صادر می شود لذا توسعه  اقتصاد کشاورزی با تسهیل در فروش محصولات کشاورزی میسر می شود.

وی افزود: تعیین تکلیف اراضی شیب دار و بهره گیری درست از این ظرفیت در حوزه های مختلف کشاورزی از اولویت های اقتصاد کشاورزی در مازندران است.  

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تولیدات کنسانتره میوه با توجه به حجم بالای مرکبات و میوه در استان موجب تحول شگرف در این بخش می شود، تصریح کرد: میزان زیر درختی های مرکبات و میوه در روماک گستر بیش از۲۰ درصد است و ۴۰ هزار تن میوه درجه چهار در این مجموعه وجود دارد.

حسین زادگان اظهار کرد: از ظرفیت بانک های عامل باید برای اجرای پروژه های مدرن در حوزه کشاورزی و  رونق تولید و اشتغال در استان مازندران بهره گرفت و دولت تسهیلاتی برای شرکت های حمل و نقل در نظر گرفته است که سبب رونق تولید و اشتغال می شود.  

وی یادآور شد: هفت الی ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط بانک ملی برای فعال سازی حوزه تولید و واحدهای تولیدی تعلق گرفته است که به همین منظور فاز اول روماک گستر طی یکی دو ماه آینده راه اندازی می شود که نقش بی بدیلی در توسعه صنایع تبدیلی ایفا خواهد کرد.  

استاندار مازندران، افزود: صادرات به کشورهای آسیای میانه از اولویت های مهم در صنایع تبدیلی است، لذا پروژه هایی همچون مرغ لاین، پایانه صادراتی روماک گستر و پایانه صادراتی و مجموعه پرورش ماهیان خاویاری قره برون سه پروژه مهم استان است.

کد خبر: ۱۹٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha