۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۶
اولویت های برنامه هفتم توسعه باید محدود باشد
نایب رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس:

اولویت های برنامه هفتم توسعه باید محدود باشد

نایب رئیس دوم کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس معتقد است؛ وقتی ما به موضوع مسئله محوری در تدوین برنامه هفتم توسعه اشاره می کنیم دیگر این برنامه نباید از ۳ الی ۴ اولویت عدول کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه، با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: موضوع مسئله محوری در تدوین برنامه هفتم توسعه در ابلاغیه مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است تا مسئله محوری در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: وقتی ما به موضوع مسئله محوری در تدوین برنامه هفتم توسعه اشاره می کنیم دیگر نباید این برنامه از ۳ الی ۴ اولویت عدول کند وگرنه این دیگر، مسئله محوری نیست.

نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه قرار نیست حل المسائل کشور باشد، تأکید کرد: ما قرار است ۳ الی ۴ برنامه اساسی اعم از موضوعات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیربنایی را در برنامه مد نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین مبحث اقتصادی در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: به عنوان مثال ما در موضوعات اقتصادی باید به مسئله کنترل نرخ تورم اشاره داشته باشیم؛ البته وقتی ما می گوییم که حل مسئله تورم باید در برنامه هفتم توسعه مد نظر قرار گیرد، ممکن است در این بخش، مسائل مربوط به نظام بانکی، مسائل ارزی، صندوق های بازنشستگی و حقوق و دستمزد دستخوش تغییرات شود. با این حال هدف حل مسئله تورم است و باید برنامه بدین شیوه تدوین شود.

وی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه باید به درستی فصل‌بندی شود اظهار کرد: به عنوان مثال ما می توانیم در فصل اول این برنامه به موضوع تورم اشاره داشته باشیم و در ادامه پنجاه حکم در راستای این هدف تعیین کنیم.

زنگنه با اشاره به مهمترین مباحث اجتماعی در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: همچنین باید در زمینه مباحث اجتماعی به موضوع فرزندآوری در برنامه هفتم توسعه اشاره کنیم یعنی باید فرزندآوری و افزایش جمعیت را یک اصل تلقی کنیم و در ذیل آن ۴ حکم تعریف کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شاید در حوزه فرهنگی، باید بحث فضای مجازی را سر فصل موضوعات قرار دهیم چرا که باید در این بخش تعیین تکلیف کنیم و بگوییم قرار است در حوزه فضای مجازی به کجا برسیم، البته در ذیل این سرفصل می توان موضوعاتی نظیر فناوری و دانش بنیان ها را مدنظر قرار داد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه ما می توانیم یک سر فصل سیاسی را هم در برنامه هفتم توسعه مد نظر قرار دهیم، اظهار کرد: ما می توانیم ذیل این سرفصل موضوعات بین المللی اعم از ارتباط با کشورهای منطقه، دیپلماسی اقتصادی را تعریف کنیم. بنابراین برنامه هفتم توسعه باید بدین نحو مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: با این حال اگر قرار باشد به سبک گذشته هر دستگاه و وزارتخانه ای آمال و آرزوهای خود را در این برنامه بگنجاند، همان چیزی می شود که پیش از این بوده و اتفاقی هم رخ نخواهد داد.

کد خبر: ۱۹۸٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha