۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
قطع گاز بیش از ۱۴۴۰ سازمان و مراکز دولتی و عمومی

قطع گاز بیش از ۱۴۴۰ سازمان و مراکز دولتی و عمومی

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: از ابتدای اجرای طرح پایش مصرف گاز تاکنون، جریان گاز ۱۴۴۲ سازمان و نهاد دولتی و عمومی به دلیل عدم رعایت الگو، اخطار و سپس قطع شده است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی، گفت: همزمان با فرارسیدن ایام سرد سال و لزوم صرفه‌جویی مشترکین در مصرف گازطبیعی، شرکت‌های گاز استانی از ابتدای آذرماه، اقدام به پایش مصرف تمامی سازمان‌ها، ادارات و مراکز دولتی، عمومی کرده که در این ارتباط، از حدود ۱۱۵ هزار و ۶۴۹ پایش انجام‌شده تاکنون، بیش از ۱۰ هزار و ۹۲۰ مورد اخطار قطع گاز، ۱۴۴۲ مورد قطعی گاز و ۱۲۹۴ سازمان از ورود به داخل سازمان، ممانعت به عمل آورده‌اند که در صورت ادامه این روند، ضمن برخورد با دستگاه مورد نظر، اسامی این دستگاه‌ها نیز اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح مذکور در راستای اجرایی کردن بخش‌نامه صادره از سوی نهادهای حاکمیتی بالادست، وزارت نفت و نیز دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی شرکت ملی گاز ایران صورت پذیرفته است.

رحمانی با اشاره به انجام بازدیدهای ادواری توسط تیم‌های کارشناسی شرکت ملی گاز ایران، ضمن اعلام آغاز پایش مصرف گاز ویلاها و شهرک‌های ویلایی در برخی از استان‌ها، از رعایت دمای ۲۱-۱۸ درجه در فضای داخلی و دمای ۱۸ درجه در راهروها و فضاهای عمومی و سرپوشیده نام برد که درفرآیند بازدیدها مورد توجه و تأکید قرار می‌گیرد.

وی در ادامه وضعیت مصرف گاز را در روز جمعه تشریح داد و گفت: میزان مصرف گاز بخش خانگی، تجاری و صنایع عمده در روز جمعه ۱۶ دی‌ماه، به ۵۹۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

رحمانی افزود: روز جمعه، مصارف بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده بیش از ۷۴ درصد از گاز تحویلی به شبکه انتقال کشور را به خود اختصاص داده است که این میزان مصرف در بخش خانگی و تجاری، باعث محدودیت بیشتر و یا قطعی گاز صنایع و نیروگاه‌ها می‌شود.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: مصرف گاز در روز جمعه نسبت به ابتدای دی ماه ۱۴۰۱، پنج درصد افزایش داشته است؛ که این میزان از مصرف نسبت به روز مشابه در هفته قبل، ۱ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده به‌دلیل کاهش محسوس دما در مناطق شمالی کشور، مصرف گاز در بخش خانگی افزایش یابد؛ و در این شرایط که وارد مصارف زمستانی در بخش خانگی شده‌ایم، تقریباً هریک درجه کاهش میانگین وزنی دما موجب افزایش ۲۸ میلیونی متر مکعب مصرف می‌گردد.

رحمانی افزود: در روز گذشته، استان تهران با ۱۰۹ میلیون مترمکعب، بالاترین مصرف را داشته و پس از آن، خراسان رضوی با ۵۳ میلیون مترمکعب، اصفهان با ۴۴ میلیون مترمکعب و آذربایجان شرقی با ۳۶ میلیون مترمکعب، رتبه‌های بعدی مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده را دارا هستند.

وی گفت: بالاترین سرانه مصرف بخش خانگی روز گذشته در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی بوده است و افزایش مصرف در استان‌های پرمصرف، پایداری شبکه گاز را در این استان‌ها کاهش داده و زمینه افت فشار گاز را ایجاد می‌کند و برای افزایش راندمان رادیاتورهای شوفاژ، در پشت آن‌ها صفحات منعکس‌کننده نصب و در پنجره‌ها از شیشه‌های دو یا سه جداره استفاده کنید.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: دمای رفاه محیط داخل در ماه‌های سرد سال، ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد می‌باشد و برای جلوگیری از اتلاف انرژی، فاصله در و پنجره‌ها تا چارچوب را درزبندی و هنگامی که اختلاف حرارت داخل و خارج از خانه زیاد است، از پرده‌های ضخیم استفاده کنید. - جهت گرم نگه داشتن آب، به جای استفاده دراز مدت از اجاق گاز یا سماور، از فلاسک استفاده شود و از پنجره‌هایی با قاب‌های PVC، UPVC یا آلومینیومی ترمال بریک دوجداره (نوعی عایق حرارتی) برای کاهش اتلاف حرارتی استفاده کنید که استفاده از سیستم کنترل هوشمند موتورخانه با قابلیت برنامه‌ریزی ساعتی و مجهز به سنسور دمای بیرونی، موجب کاهش تا ۴۰ درصد در سوخت ساختمان‌های اداری و تجاری می‌شود.

کد خبر: ۱۹۸٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha