۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
نرخ بیکاری در کانادا به ۵ درصد جمعیت فعال آن رسیده است

نرخ بیکاری در کانادا به ۵ درصد جمعیت فعال آن رسیده است

بر اساس آمار و ارقامی که وزارت کار کانادا امروز منتشر کرد نرخ بیکاری در میان جمعیت فعال و جویای کار این کشور به پنج درصد رسید.

به گزارش بازار، بر اساس آمار و ارقامی که وزارت کار کانادا امروز منتشر کرد نرخ بیکاری در میان جمعیت فعال و جویای کار این کشور به پنج درصد رسید.

وزارت کار کانادا امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد که نرخ بیکاری در بین جمعیت فعال و جویای کار این کشور با وجود ایجاد ۱۰۴ هزار فرصت شغلی به پنج درصد رسید. رقم این شاخص در ماه نوامبر چهار و نه دهم درصد بود.

بدین ترتیب، نرخ بیکاری در بین جمعیت فعال و جویای کار در کانادا اکنون به بالاترین خود رسیده است. آخرین باری که نرخ بیکاری در بین جمعیت فعال و جویای کار این کشور تا این حد بالا رفته بود در ماه‌های ژوئن و ژوییه بود. در این دو ماه رقم این شاخص به چهار و نه دهم درصد رسیده بود. لازم به ذکر است این رقم بسیار بیشتر از رقمی است که کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی پیش بینی کرده بودند.

بر اساس آمار کانادا، رشد اشتغال به دلیل افزایش در بین جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله بوده است.

از جمله نکات برجسته که سازمان آمار کانادا گزارش داده است اینکه میزان اشتغالزایی در بخش خصوی به طور چشم گیری افزایش یافته است. حال آنکه در بخش دولتی تغییر چندانی از این نظر وجود نداشته است.

افزایش اشتغال گسترده در چندین صنعت از جمله ساخت و ساز، حمل و نقل و انبارداری ثبت شد.

در ماه دسامبر، اشتغال در انتاریو، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوفاندلند و لابرادور و ساسکاچوان افزایش یافت. در سایر استان‌ها تغییر چندانی رخ نداد.

بر اساس همین گزارش، در ماه دسامبر، ۸.۱ درصد از کارمندان به دلیل بیماری یا ناتوانی غایب بودند که این رقم در نوامبر ۶.۸ درصد بود. این رقم بالاتر از میانگین پیش از همه‌گیری یعنی ۶.۹ درصدی است که در ماه دسامبر از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ ثبت شده است.

همزمان میانگین درآمد ساعتی کارمندان در ماه دسامبر برای هفتمین ماه متوالی بالای ۵ درصد باقی ماند.

کد خبر: ۱۹۸٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha