۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
جذب ۷۰ درصد سهمیه کودهای شیمیایی یارانه دار در استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

جذب ۷۰ درصد سهمیه کودهای شیمیایی یارانه دار در استان همدان

همدان-الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان بابیان اینکه امسال وظیفه تامین ۱۲۰ هزار تن انواع کودهای یارانه دار را عهده دار هستیم، گفت: ۷۰درصد کودهای موردنیاز کشاورزی استان همدان تأمین شد.

بهروز الیاسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در سالجاری وظیفه تامین و تدارک حدود ۱۲۰ هزار تن انواع کودهای یارانه دار شامل ۹۷ هزار و ۵۰۰ تن کودهای ازته، ۱۶ هزار و ۸۰۰ تن کودهای فسفاته و پنج هزار و ۷۰۰ تن کودهای پتاسه در استان را بر عهده دارد، گفت: تا ۱۵ دیماه بیش از ۷۰ درصد کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزی استان تأمین و تدارک شده است.

الیاسی افزود: انواع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه از مبادی و پتروشیمی های کشور از جمله عسلویه، بندرامام خمینی(ره)، بندرعباس، کرمانشاه، مرودشت و لردگان به مقصد استان حمل و در انبارهای شرکت و همچنین انبارهای کارگزاران شرکت در استان تخلیه و بلافاصله بر اساس سامانه پهنه بندی توزیع و در اختیار کشاورزان قرار می شود.

الیاسی موجودی انواع کود شیمیایی انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان را خوب ارزیابی کرد و گفت درحال حاضر بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ تن ذخیره این نهاده مهم است.

وی گفت: در ابتدای شروع توزیع کودهای مورد نیاز کشت پاییزه استان همدان، ذخیره انباری کود شیمیایی شرکت بیش از ۲۷ هزار تن بود که این حجم ذخیره در پنج سال گذشته بی سابقه بوده است.

بیش از ۴۳ هزار تن کودهای شیمیایی یارانه دار برای کشت های پاییزه در استان توزیع شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۴۳ هزار تن کودهای شیمیایی یارانه دار برای کشت های پاییزه در استان توزیع شد، گفت: حدود ۱۲ هزار تن انواع کود شیمیایی از ذخیره انبارهای شرکت، به صورت شبانه روزی بارگیری و به مقصد شهرستانهای استان حمل شد تا این نهاده به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی با اشاره به شروع توزیع کود شیمیایی برای کشت کلزا در ۲۱ شهریورماه سالجاری گفت: ظرف مدت ۲۴ ساعت مقدار ۶۱۵ تن کودهای فسفاته و پتاسه برای استفاده در مزارع کلزا توزیع شد.

الیاسی با تاکید بر اینکه توزیع کودهای مورد نیاز محصولات گندم، جو و چغندر قند نیز از ابتدای مهر در حال انجام است، گفت: این شرکت با ذخیره مناسب کودی جهت تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشت قراردادی در استان آمادگی کامل دارد.

وی از برگزاری همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با حضور ۲۰ تولیدکننده کودهای کشاورزی از سراسر کشور در ۲۵ دیماه در استان همدان خبر داد و گفت: این همایش بمنظور تحقق شعار سال و حمایت از شرکت های دانش بنیان داخلی برگزار خواهد شد .

کد خبر: ۱۹۸٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha