۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
نرخ سود بانکی بالا در آمریکا ادامه خواهد یافت

نرخ سود بانکی بالا در آمریکا ادامه خواهد یافت

از ۴۰ سال پیش تاکنون سابقه نداشته است که میانگین افزایش بهای کالاها و خدمات مصرفی در این کشور به این حد رسیده باشد.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش کمیته سیاست پولی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) نهاد اصلی ناظر بر فعالیت‌های بانک‌های فدرال آمریکا و کمک به پیاده‌سازی سیاست پولی در این کشور، نرخ سود بانکی بالا در این کشور فعلا ادامه خواهد یافت.

کمیته سیاست پولی آمریکا، ‌ ‌زیر مجموعه‌ فدرال ‌رزرو”‌بانک ‌مرکزی ‌آمریکا“‌ ‌که ‌تقریبا هر ‌شش ‌هفته یک بار ‌نشست‌های خود ‌را ‌برگزار می ‌کند و سیاست‌های ‌پولی و ‌اعتباری ‌این کشور را ‌تنظیم می ‌کند ‌امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد تا زمانی که نرخ تورم در کشور به حالت تثبیت نرسد نرخ‌های سود بانکی در سطحی بالا باقی خواهد ماند.

بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر نرخ سودهای بانکی (نرخ سود وام‌های بین بانکی یا ریپو repo، نرخ سود ‌سپرده ‌گذاری و نرخ تنزیل، یعنی سودی که از بانک‌های تجاری و سایر موسسات سپرده گذاری، برای وام‌های دریافتی از بانک مرکزی گرفته می‌شود) را نیم درصد دیگر افزایش داد. این در حالی است که این نهاد در ماه‌های گذشته نیز در چند نوبت نرخ‌های سود بانکی را افزایش داده بود.

بعد از اینکه شاخص سطح عمومی قیمت ‌کالاها و ‌خدمات مصرفی مورد ‌نیاز مردم و ‌خانوارها در آمریکا به طور چشم گیری افزایش یافت شورای حکام (نهاد اصلی اجرایی و تصمیم ساز) بانک مرکزی تصمیم گرفت که سیاست محدودسازی عرضه پول یا انقباض پولی را به اجرا گذارند. هدف کلی نهاد تنظیم کننده سیاست‌های ارزی و پولی، آمریکا این است که نرخ تورم را به دو درصد برساند.

از ۴۰ سال پیش تاکنون سابقه نداشته است که میانگین افزایش بهای کالاها و خدمات مصرفی در این کشور به این حد رسیده باشد.

طی سال گذشته یعنی تا ماه نوامبر روند افزایش مواد غذایی و محصولات کشاورزی ادامه داشت. میزان افزایش قیمت مواد غذایی و محصولات کشاورزی در سال گذشته ۱۲ درصد اعلام شده است.

کد خبر: ۱۹۸٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha