۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
کاهش قیمت خرید مرکبات در گلستان| باغداران برداشت را رها کردند
سخنگوی کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی:

کاهش قیمت خرید مرکبات در گلستان| باغداران برداشت را رها کردند

گرگان- ایری، سخنگوی کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش قیمت خرید محصول باعث شده تا باغداران برداشت مرکبات را رها کنند؛ این فرایند باعث شده تا محصول بر روی درخت باقی بماند.

عبدالجلال ایری در گفتگو باخبرنگار بازار اظهار کرد: تولید مرکبات به دلیل نبود صنایع تبدیلی و فرآوری در استان برای باغداران صرفه اقتصادی نداشته و آنها اقدام به قطع درختان مثمر کرده اند.

سخنگوی کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد کارخانه های صنایع تبدیلی مرکبات موضوع مهمی است که باید با جدیت پیگیری و به نتیجه برسد.

ایری اضافه کرد: کاهش قیمت خرید محصول در زمان برداشت باعث شده تا باغداران برداشت مرکبات را رها کنند این فرایند باعث شده تا محصول بر روی درخت باقی بماند زیرا هزینه های برداشت با توجه به قیمت خرید محصول صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان این نکته که غرب استان قطب تولید مرکبات است، بیان کرد: باغداران این منطقه به دلیل عدم نقدینگی دیگر قادر به تولید نیستند و یکی از راهکارهای نجات این حوزه ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری آنها در این ناحیه است.

به‌گفته این نماینده مجلس، حمایتی از باغداران در زمان برداشت صورت نمی گیرد و تولید محصولات کشاورزی و باغی در استان متناسب با ساختار آمایش سرزمین انجام نمی شود.

وی یادآورشد: علی رغم ظرفیت هایی که استان در حوزه تولید دارد به علت نبود برنامه ای جامع، گلستان نتوانسته از این پتانسیل های موجود بهره مند شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: باغداری در گلستان بدون برنامه است که این بی برنامگی در تولید و حمایت از باغداران مشکلات زیادی را برای بهره برداران ایجاد کرده است.

ایری اضافه کرد: اینکه قیمت خرید تضمینی برخی از محصولات کشاورزی بعد از کاشت محصول مشخص می شود نشان دهنده نبود برنامه ای شاخص در بخش تولید کشور است.

وی در پایان با بیان اینکه متاسفانه مدیران استانی در برقراری ارتباط با نمایندگان سخت عمل می کنند، افزود: متاسفانه در جایگاه مطالبه گری ملی ما باید از مدیران مشکلات را بخواهیم که این نشان می دهد ارتباط نمایندگان با مدیران تا حدودی یک طرفه است.

کد خبر: ۱۹۸٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha