۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۷
جهش تولید مسکن با تسریع در روند ساخت و ساز مسکن
سرپرست بانک مسکن مطرح کرد

جهش تولید مسکن با تسریع در روند ساخت و ساز مسکن

سرپرست بانک مسکن گفت: بانک مسکن بیش از ۹۹ هزار میلیارد تومان در سال جاری تسهیلات پرداخت کرد.

به گزارش بازار، علی عسگری سرپرست بانک مسکن با بیان اینکه بانک مسکن در سال جاری بیش از ۹۹ هزار میلیارد تومان در بخش مسکن تسهیلات اعطا کرده است، گفت: تسریع در روند ساخت و ساز مسکن و بازگشت‌پذیری سرمایه می‌تواند به تامین مالی طرح‌های کلان دولت در این عرصه و متعاقب آن جهش تولید مسکن کمک کند.

عسگری با اشاره به عملکرد ۹ ماهه سال جاری این بانک در اعطای تسهیلات افزود: کل تسهیلات اعطایی بانک مسکن طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۹ هزار میلیارد تومان بوده است که بر این اساس می‌توان گفت بانک در سال جاری رکورد قابل توجهی در حوزه تسهیلات‌دهی به ثبت رسانده است.

وی افزود: میزان کل تسهیلات اعطایی بانک مسکن در سال جاری حاکی از رشد تسهیلات‌دهی بانک معادل ۱۷۲/۳ درصد در مقایسه با دوره مشابه آن طی سال گذشته است که این موضوع به خوبی نشان دهنده برنامه و عملکرد بانک برای اعطای تسهیلات به ویژه در بخش تخصصی آن یعنی مسکن است.

عسکری رویکرد بانک مسکن در حوزه تسهیلات‌دهی را کمک به افزایش و جهش تولید مسکن و تسهیل در امر خانه‌دار شدن و برطرف کردن نیاز مردم در حوزه مسکن توصیف کرد و افزود:بانک مسکن در سال جاری ۱۰۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص داده است.

وی افزود: تسهیلات اعطایی مشارکت مدنی بانک مسکن از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا انتهای آذرماه این سال معادل ۵۸ هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان است که در مقایسه با این نوع تسهیلات اعطایی در دوره مشابه سال گذشته معادل ۳۸۶/۶ درصد افزایش داشته است.

عسکری با بیان اینکه تسهیلات‌دهی بانک مسکن در بخش خرید مسکن طی ۹ ماهه سال جاری نشان دهنده رشد ۵۸/۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل است، گفت: بانک مسکن طی ۹ ماهه سال جاری ۱۱ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان تسهیلات خرید در بخش مسکن به متقاضیان پرداخت کرده است.

کد خبر: ۱۹۸٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امید IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      1 0
      وام نخواستیم . زمین تحویل بدهند داخلش چادر میزنیم.
    • احمد IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      ۳۵۰ میلیون تومان وام ساخت مسکن میدن برای هر واحد فقط میلگردش میشه ۲۰۰ میلیون تومان دیگه یونولیت سیمان و مصالح و دستمزد دیگه به کنار