لورفتن ۲۰۰ میلیون ایمیل با هک شدن توئیتر

لورفتن ۲۰۰ میلیون ایمیل با هک شدن توئیتر

هکرها نشانی ایمیل بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر توئیتر را ربودند و آن‌ها را به یک انجمن هک برخط ارسال کردند.

به گزارش بازار، بنیانگذاران شرکت نظارت بر امنیت سایبری هادسون راک از سرقت اطلاعات ایمیل ۲۰۰ میلیون کاربر توئیتر خبر دادند.

آلون گال محقق امنیتی در شبکه اجتماعی لینکدین نوشت: این نقض متأسفانه منجر به هک شدن، فیشینگ هدفمند و داکسینگ خواهد شد. او هک توئیتر را یکی از مهم‌ترین افشای اطلاعاتی نامید که تا به حال دیده است.

توئیتر در مورد این گزارش که گال برای اولین بار در ۲۴ دسامبر (سوم دی) در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد، اظهار نظری نکرده و از آن تاریخ تاکنون به سوالات مربوط به نقض پاسخ نداده است. مشخص نیست توئیتر چه اقدامی برای بررسی یا اصلاح این موضوع انجام داده است.

روز پنجشنبه تصاویری از انجمن هکرها جایی که داده‌ها در آن منتشر شد، به صورت برخط منتشر شده است. خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که نمی‌تواند به طور مستقل تأیید کند که داده‌های انجمن معتبر هستند و از توئیتر آمده‌اند.

هیچ سرنخی از هویت یا مکان هکر یا هکرهای پشت این نفوذ وجود ندارد. این هک ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاده باشد، قبل از اینکه ایلان ماسک مالکیت شرکت را در سال گذشته به دست آورد.

ادعاها در مورد اندازه و دامنه نقض ابتدا با آمار اولیه در اوایل دی متفاوت بود که گفته می‌شد ۴۰۰ میلیون نشانی ایمیل و شماره تلفن به سرقت رفته است.

این نقض جدی در توئیتر مورد توجه قانونگذاران در هر دو سوی اقیانوس اطلس قرار گرفته است: کمیسیون حفاظت از داده‌ها در ایرلند جایی که مقر اروپایی توئیتر واقع است و کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، شرکت تحت مالکیت ماسک را به ترتیب برای رعایت قوانین حفاظت از داده‌های اروپا و دستور رضایت آمریکا تحت نظر دارند.

کد خبر: ۱۹۸٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha