۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
برنامه های فرانسه برای حمایت از اقتصاد کرونازده

برنامه های فرانسه برای حمایت از اقتصاد کرونازده

فرانسه نیز مانند اغلب اقتصادهای دنیا برای حمایت از کسب‌وکاری آسیب‌دیده از شیوع کرونا، برنامه‌ای سیاستی تدوین کرده است که می‌توان به تامین مالی شرکت‌ها و کمک مالی یا تسهیلات مالیات اشاره کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی تهران، دولت فرانسه با تدوین برنامه پاسخ‌گویی اقتصادی کووید-۱۹ حمایت و پشتیبانی از بنگاه‌های آسیب‌دیده این کشور در مقابل کرونا را به طور جدی در دستورکار قرار داده‌ است.

بنا بر گزارشی که معاونت امور بین‌الملل اتاق بازرگانی تهران تهیه کرده است، بر اساس این برنامه عملیاتی دولت فرانسه، شرکت‌های فرانسوی که با مشکل گردش پول مواجه شده‌اند، مشمول برخی تسهیلات مالیاتی قرار گرفته‌اند. همچنین یک نظام تصمین دولتی برای حمایت از تامین مالی شرکت‌ها تا ۳۰۰ میلیارد یورو از سوی دولت این کشور در نظر گرفته شده که به بانک‌ها امکان می‌دهد تا وام‌های نقدی به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا اعطا شود.

همچنین شرکت‌های کوچک و متوسط فرانسه که پیش‌بینی می‌شود دست‌کم ۲۰ درصد از گردش مالی آنها به دلیل شیوع کرونا، کاهش یابد می‌توانند از برنامه حمایتی پیشگیری منطقه پاریس که تا سقف ۵۰۰ هزار یورو خواهد بود بهره‌مند شوند.

دسترسی ساده به برنامه فعالیت‌های پاره‌وقت برای شرکت‌های کوچک و متوسط، کمک مالی ۱۵۰۰ یورویی به شرکت‌های کوچک، خوداشتغال و خرد که از کرونا آسیب دیده‌اند و عودت مبالغ پرداختی پیشین به کسب‌وکارهای در خطر جدی، از دیگر اقدامات دولت فرانسه برای حمایت همه‌جانبه از اقتصاد این کشور در دوران شیوع کرونا است.

کد خبر: ۱۹٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha