۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
آمادگی وزارت صمت برای تسهیل سرمایه گذاری در کشور
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد

آمادگی وزارت صمت برای تسهیل سرمایه گذاری در کشور

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از آمادگی این سازمان برای تقویت تولید و ایجاد بسترهای سرمایه گذاری درنقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش بازار، علی رسولیان در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در سال ۱۴۰۱ اقدامات بسیار خوبی در جهت تأمین زیرساخت‌ها و نیز کارگاه سازی در شهرک‌های صنعتی کشور برای حمایت از تولید و تسهیل‌گیری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت احداث نخستین شهرک انرژی خورشیدی در قزوین را نمونه‌ای از این اقدامات برشمرد و افزود: در صورت استقبال سرمایه گذاران، آمادگی داریم در نقاط مختلف کشور شهرک‌های انرژی خورشیدی را ایجاد کنیم.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از آمادگی این سازمان برای توسعه شهرک صنعتی طولا و همکاری برای راه‌اندازی شهرک پتروشیمی در جزیره قشم خبر داد و افزود: آمادگی داریم با مشارکت منطقه آزادقشم، ضمن توسعه شهرک صنعتی طولا، شهرک جدیدی هم ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار با اشاره به امتیازهای صنعت نفت، گاز و انرژی جزیره قشم، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی زمین‌هایی برای ساخت صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در این منطقه و تأمین خوراک برای صنایع با اتمام خط لوله ۳۰ اینچی گاز، آماده انعقاد تفاهم‌نامه مشارکتی با وزارت صمت برای ساخت شهرک پتروشیمی هستیم.

افشار فتح الهی، همچنین از توان تولید ۷۰۰ مگاواتی برق در جزیره قشم به‌عنوان امتیاز دیگری برای جذب سرمایه‌گذاران صنعتی یادکرد و افزود: مصرف جزیره در ساعات پیک ۳۰۰ مگاوات است و با احتساب ۱۰۰ مگاوات برقی که به بندرعباس تزریق می‌شود، این منطقه تنها بخشی از کشور است که مازاد تولید برق دارد و می‌تواند از این ظرفیت برای مصرف واحدهای صنعتی استفاده کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه، خواستار همکاری در موضوع توسعه شهرک صنعتی طولا با توجه به درخواست‌های فراوان سرمایه‌گذاران شد.

همکاری برای راه‌اندازی شهرک پتروشیمی در جزیره قشم، حمایت از حضور سرمایه‌گذاران صنایع مختلف، توسعه فرآیندهای تولید و صادرات با توجه به موقعیت ویژه منطقه آزاد قشم و برنامه‌های توسعه‌ای برای شهرک صنعتی طولا (قشم) با همکاری وزارت صمت از اهم مواردی بود که در این دیدار به‌عنوان مهمترین ظرفیت‌های مشترک دو طرف برای ارتقاء همکاری‌ها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که چارچوب مناسبی برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین تدوین شود.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۴۰ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

کد خبر: ۱۹۸٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha