۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
افزایش تولید روزانه سایپا به ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو

افزایش تولید روزانه سایپا به ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از افزایش تولید روزانه خودروهای گروه سایپا به ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سایپا، محمدعلی تیموری در دیدار با نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تبریز دو قطعه سازی گروه سایپا و ۶۰ شرکت قطعه ساز دیگر در تامین قطعات فنی وهای تک در حوزه قوای محرکه برای گروه سایپا فعالیت دارند، افزود: با توجه به افزایش تولید روزانه خودروهای گروه سایپا به ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه، که پیش از این هزار و ۹۲۴ دستگاه بود، تولید شرکت‌های قطعه ساز نیز افزایشی بوده است.

وی گفت: افزایش ظرفیت تولید گروه سایپا در یکسال اخیر باعث ایجاد اشتغال برای ۳ هزار نفر شده است.

تیموری اضافه کرد: در گروه سایپا تاکید بر افزایش کیفیت است چرا که کیفیت رمز بقای شرکت‌های تولیدی است و بر همین اساس هم محصولات با کیفیت بهتری نسبت به گذشته تولید می‌شود و این موضوع باعث کاهش ۵۰۰ درصدی مراجعه مردم به نمایندگی‌ها در دوران خدمات پس از فروش (گارانتی) محصولات شده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های گروه سایپا تمرکز بر تولید خودروهای تجاری و کار است، گفت: اگر تولید خودروهای تجاری افزایش یابد قطعا هزینه حمل و نقل در کشور کاهش خواهد یافت علاوه بر این، تولید خودروهای تجاری باعث ایجاد اشتغال هم خواهد شد و خوشبختانه در بخش تولید محصول تجاری وانت رشد ۸۴ درصدی را در گروه سایپا داشته ایم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص واردات خودروهای جدید افزود: سایپا تاکنون واردات خودروهای خارجی را انجام نداده و در گذشته صرفا مونتاژکاری داشته است و امسال برای اولین بار اقدام به واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار دلاری با بالاترین استانداردهای موجود کرده ایم.

تیموری با بیان اینکه از دهه ۷۰ تا کنون زیر ساخت‌ها و خطوط تولید گروه سایپا توسعه نیافته، گفت: تمام ماشین آلات شرکت‌های گروه خودروسازی سایپا قدیمی شده و نیاز به روزآوری دارد و امسال برای اولین بار مجوز ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مگاموتور و شرکت‌های زیر مجموعه را از وزارت صمت دریافت کرده ایم و با انجام این مهم افزایش کیفیت قطعات نیز انجام خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر شرکت‌های خودروساز گروه سایپا با ۵۰ درصد ظرفیت و توان مشغول به تولید هستند و بر اساس برنامه باید این توان تولید به ۸۵ درصد برسد تا قیمت تمام شده محصولات اقتصادی شود و قطعا با حمایت دولت و وزارت صمت در بخش‌هایی که نیاز به توسعه دارد اقدام خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۹۸٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha