۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کلنگ زنی بزرگترین گاوداری شرق کشور درشیروان/ اشتغال‌زایی بیش از ۱۷۰۰ نفر
به‌صورت ویدئو کنفرانس انجام شد؛

کلنگ زنی بزرگترین گاوداری شرق کشور درشیروان/ اشتغال‌زایی بیش از ۱۷۰۰ نفر

بجنورد - بزرگترین طرح گاوداری شرق کشور (طرح گاوداری ۱۰ هزار راسی) در شیروان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، گاوداری ۱۰ هزار راسی شیروان، با مشارکت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی سازمان سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در زمینی به مساحت ۱۰۷ هکتار و ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۵ هزار و ۷۰۰ تن شیر و یک هزار تن گوشت قرمز احداث می شود.

این پروژه سومین پروژه ای است که توسط شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در کشور کلنگ زنی می شود و این طرح برای ۲۵۰ نفر به‌طور مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر به‌طور غیر مستقیم اشتغالزایی می شود.

سرانه پایین مصرف شیر در کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح یک‌شنبه در دیدار ویدئو کنفرانسی با مسئولان استان و شیروان، سرانه مصرف شیر در کشور را بسیار پایین دانست و گفت: سرانه مصرف شیر در کشور به ازای هر فرد سالانه ۹۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم است در حالی که در کشورهای اروپایی، ۳۰۰ کیلوگرم است.

محمد شریعتمداری اظهار داشت: برای جلوگیری از هزینه های درمانی آتی، باید برای سلامت مردم قدم‌های موثری برداشت که در این راستا این وزارتخانه تلاش دارد در حوزه زیرمجموعه خود تولید شیر را به دو برابر افزایش دهد.

سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) نیز اظهار داشت: در حال حاضر شرکت شستا در هفت پروژه گاوداری کشوری در حال سرمایه‌گذاری است تا بتواند تولید روزانه ۱۷۰ هزار تن شیر در مجموعه گروه را به روزانه  ۱.۵ میلیون تن در روز برساند.

محمد رضوانی‌فر افزود: با افتتاح گاوداری شیروان و سایر پروژه‌های کشوری قریب به ۳۰ هزار راس گاو به گله‌های مجموعه شستا اضافه می شود که جمع کل گله به بیش از ۱۰۰ هزار راس خواهد رسید.

وی ادامه داد: مجموعه سرمایه‌گذاری‌ها در این هفت پروژه بیش از یک‌هزار میلیارد تومان است که باعث اشتغال مستقیم بیش از دو هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم ۱۷ هزار نفر در کشور می‌شود.

رضوانی‌فر پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۱۳ درصد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: طبق زمان‌بندی مقرر فاز اول پروژه گاوداری شیروان در بهمن ماه سال جاری و فاز دوم آن پیش از تیر ماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد.

کد خبر: ۱۹٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha