۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
پیش بینی پرداخت مطالبات صندوق‌های بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۲
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

پیش بینی پرداخت مطالبات صندوق‌های بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی و نشست سران قوا بنا شده است که تمام مطالبات صندوق‌ها پرداخت و تسویه شود.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی در نشست با مسئولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: عبور صندوق از بنگاه داری به سوی سهام داری به همراه نظارت عالیه در راستای افزایش پرداخت مستمری صندوق بسیار خوب است و در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی و نشست سران قوا بنا شده است که تمام مطالبات صندوق ها پرداخت و تسویه شود.

وی افزود: اقدامات خوب و جدی از زمان استقرار دولت سیزدهم در این صندوق انجام گرفته است که امیدوارم همین روند با قوت و قدرت در ستاد و استان ها ادامه داشته باشد. بهبود شاخص های عملکردی و حفظ پایداری صندوق (تعادل در منابع و مصارف) همانند گذشته، در آینده نیز بر اساس برنامه عملیاتی راهبردی باید در دستور کار قرار گیرد.

مرتضوی تحقق حداکثری عدالت اجتماعی را هدف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: فشار بر اقشار ضعیف و کم برخوردار را به صورت کامل حس می کنیم ولی باید با تدابیر رییس جمهور و برنامه های دولت، در راستای کاهش دغدغه های اقتصادی این قشر شریف و مقاوم تلاش کرد.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، بیمه کردن زندگی سالمندی و حفظ عزت و کرامت کهنسالان روستایی و عشایری، جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها، بالا بردن سطح زندگی روستائیان و عشایر، کاهش اختلاف طبقاتی، جلوگیری از فقر و کاهش دغدغه معیشتی در دوران سالمندی، تأمین امنیت اجتماعی و اقتصادی روستائیان و باز توزیع عادلانه درآمد در جامعه است.

بیت اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان و عشایر نیز رویکرد مجموعه صندوق را تحول گرایی و برنامه محوری همراه با نگاه انقلابی و جهادی با تاکید بر سرعت، دقت و خلاقیت عنوان کرده و گفت: به منظور تحقق عدالت اجتماعی در جامعه هدف و در راستای عملیاتی نمودن بیانیه مأموریت صندوق، برنامه عملیاتی و راهبردی پنج ساله با افق ۱۴۰۵ با هدف تبدیل صندوق به برترین صندوق بیمه اجتماعی در کشور تدوین و اجرایی شد.

وی با تأکید بر رشد و تعالی؛ یادگیری مستمر و مسئولیت پذیری به عنوان ارزش های محوری صندوق، به بیان برخی از مهم ترین شاخص های عملکردی فعلی و مورد انتظار صندوق در بخش های رشد متوازن ضریب پوشش بیمه اجتماعی، افزایش بیمه شده جدید، تنوع بخشی و بهبود سطح کیفی و کمی خدمات و دسترسی آسان به خدمات پرداخت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی از راه‌اندازی بیمه تکمیلی این صندوق در استان‌های همدان، اصفهان و آذربایجان‌شرقی برای اولین بار خبر داد و افزود: جذب یک میلیون نفر بیمه شده جدید در سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری شده است.

وی رشد ۴۵ درصدی تعداد بیمه‌شدگان را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این صندوق در دولت سیزدهم عنوان و تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم شاهد افزایش ۳۸۹هزار نفری تعداد بیمه‌شدگان این صندوق بوده‌ایم و ۲۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان بدون کارمزد در سال ۱۴۰۱ به مستمری‌بگیران این صندوق از دی ماه پرداخت خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۸٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha