۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
 بانک‌ها در زنجان نسبت به پرداخت تسهیلات خود مالکی همکاری لازم را ندارند
رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن راه‌وشهرسازی زنجان:

بانک‌ها در زنجان نسبت به پرداخت تسهیلات خود مالکی همکاری لازم را ندارند

زنجان- رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن راه‌وشهرسازی گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خود مالکی و حمایتی در زنجان همکاری لازم را ندارند و در این خصوص اداره کل راه و شهرسازی استان با مشکل مواجه می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از راه و شهرسازی زنجان، بهزاد کردلو با بیان اینکه برای ۲۳۸ پروژه نهضت ملی مسکن در استان زنجان انعقاد قرار داد مشارکت مدنی با شبکه بانکی انجام گرفته است، گفت: این تعداد پروژه مسکن حمایتی و گروه‌های ساخت و مسکن خود مالکی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه این تعداد پروژه، ۱۲ هزار و ۹۳۵ واحد مسکونی را شامل می‌شود، تصریح کرد: چهار هزار واحد مسکونی برای بخش خودمالکی ثبت‌نام کردند که تنها ۳۱۴ واحد در این حوزه موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی، آورده کل متقاضیان استان در بخش مسکن حمایتی را ۲,۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: آورده متقاضیان نسبت به زمان آغاز پروژه، نوع پروژه و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها متفاوت است.

کردلو میزان پرداختی به سازندگان در استان زنجان را بیش از ۲,۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پرداختی شامل هزینه‌های ساخت، پروانه ساختمانی، نظام مهندسی و آزمایشات مربوطه می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه ۹۹ درصد تسهیلات پرداختی در استان زنجان توسط بانک مسکن انجام گرفته و همکاری بسیار مطلوبی در پرداخت تسهیلات دارند، تاکید کرد: متأسفانه سایر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خود مالکی و حمایتی همکاری لازم را ندارند و در این خصوص اداره کل راه و شهرسازی استان با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه براساس ماده «۴ قانون جهش تولید مسکن» بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلف هستند حداقل ۲۰ درصد تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال را با نرخ سود مصوب شورای پول اعتبار را به بخش مسکن تخصیص دهند، گفت: در صورت عدم تخصیص، سازمان امور مالیاتی کشور موظف است مالیاتی برابر ۲۰ درصد تعهد انجام نشده را از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مستنکف اخذ و به خزانه‌داری کشور واریز کند.

کردلو با اشاره به اینکه سهمیه تسهیلات همه بانک‌ها مشخص بوده و بر اساس تعداد واحد و مبلغ ریالی به همه بانک‌ها ابلاغ شده است، تصریح کرد: به ازای هر واحد مسکونی ۳۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد و ۲۰ ساله به متقاضیان نهضت ملی مسکن پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۱۹۸٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha