مقررات دستگاه‌های اجرایی اصلی‌ترین مانع صادرات کشور
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد

مقررات دستگاه‌های اجرایی اصلی‌ترین مانع صادرات کشور

سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: از نظر قانون گذاری در کشور دچار تورم هستیم و مجلس باید بعد نظارتی بر اجرای قانون را تقویت کند.

به گزارش بازار، حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در نخستین کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران و برزیل با اشاره به ۱۱ هزار قانون و هفتاد، هشتاد هزار نفر در کشور در زمینه صادرات اشاره کرد و افزود: ماشین تولید روزانه مقررات در دستگاه‌های اجرایی کشور اصلی‌ترین مانع صادرات کشور است.

وی مهمترین مشکل امروز فعالان اقتصادی و صادراتی را اجرانشدن یا ناقص اجراشدن قانون دانست و از مجلس خواست با تقویت نظارت بر اجرای قوانین موجب ایجاد تنفس برای بخش صادرات کشور شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با ابراز تاسف از ناترازی مبادلات تجاری ایران و برزیل گفت: متاسفانه این مبادله بیشتر یکرفه و به نفع برزیل است، زیرا ۹۷ درصد این مبادلات تجاری شامل واردات از برزیل می‌شود که باید با تقویت توانمندی‌های صادراتی کشور این مسئله را به سمت تعادل پیش ببریم.

صالح ورزی همچنین بر لزوم تدوین یک استراتژی قابل اتکاء برای تقویت دیپلماسی اقتصادی و تقویت بخش خصوصی در این زمینه برای دستیابی به اهداف تجاری کشور تاکید کرد.

کد خبر: ۱۹۷٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha