۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
ارسال ۱۴۰ میلیارد متر مکعب گاز از مجتمع پارس جنوبی به شبکه سراسری
از ابتدای سال تا پایان آذر محقق شد؛

ارسال ۱۴۰ میلیارد متر مکعب گاز از مجتمع پارس جنوبی به شبکه سراسری

بوشهر- مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی از ارسال ۱۴۰ میلیارد متر مکعب گاز از مجتمع پارس جنوبی به شبکه سراسری از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه امسال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش، اظهار داشت: با توجه به ورود موج سرمای جدید از ابتدای هفته جاری و افزایش مصرف گاز در کشور، از پالایشگاه‌های سیزده گانه مجتمع گاز پارس جنوبی در 10 روز گذشته از دی‌ماه، بیش از 5 هزار و 596 میلیون متر مکعب گاز به خط سراسری تزریق شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این‌که تولید پایدار گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی، گرمابخش منازل همه‌ی هموطنان است تصریح کرد: کارکنان و متخصصان پالایشگاه‌های مجتمع در گرمای بیش از 45 درجه‌در ماه‌های گرم سال همراه با رطوبت و شرجی، عملیات تعمیرات اساسی را با موفقیت به سرانجام رسانده و پالایشگاه‌های سیزده گانه پارس جنوبی را برای آرامش و اسایش هموطنان برای عبور از روزهای سرد سال آماده کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در روز گذشته بیش از 562 میلیون متر مکعب گاز به خط سراسری تزریق شده و متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی با تمام توان و به صورت شبانه روزی در راستای تولید پایدار گاز گام بر می‌دارند.

باهوش با اشاره به این‌که مجتمع گاز پارس جنوبی در حال حاضر با تامین بیش از 75 درصد گاز کشور به پایتخت بزرگ تامین گاز تبدیل شده است گفت: مجتمع فاخر گاز پارس جنوبی با تکیه بر توان، دانش بومی و اقدامات شاخص و نوآورانه در حوزه استفاده از اقلام راهبردی و کلیدی ساخت بار اول و شرکت‌های دانش‌بنیان بین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت رتبه برتر را کسب کرده است و توانسته بیش از 50 درصد از قطعات و تجهیزات ساخت داخل را در پالایشگاه‌های سیزده گانه مورد استفاده قرار دهد.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی به میزان تولید گاز پالایشگاه‌های پارس جنوبی در 9 ماه سال جاری اشاره کرد و عنوان داشت: با تلاش، خرد جمعی و کارگروهی تمام متخصصان و کارکنان در پالایشگاه‌های سیزده گانه، از ابتدای سال تا پایان آذرماه بیش از 140 میلیارد متر مکعب گاز به خط سراسری کشور انتقال داده شده است.

وی گفت: امیدواریم در سایه همدلی و کار گروهی تمام متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی و استفاده از دانش و اقدامات شاخص و نوآورانه از روزهای سرد سال عبور کنیم و عزت و سربلندی را برای کشور عزیزمان به ارمغان آوریم.

کد خبر: ۱۹۷٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha