۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۰
 توسعه سوخت هسته‌ای انگلیس با بودجه ۷۵ میلیون پوندی

 توسعه سوخت هسته‌ای انگلیس با بودجه ۷۵ میلیون پوندی

بریتانیا از تقویت مالی گسترده برای تولید انرژی هسته‌ای خبر داد.

به گزارش بازار، دولت انگلیس اعلام کرد که بودجه جدیدی برای توسعه تولید داخلی سوخت هسته‌ای در دسترس قرار گرفته است. دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که ۷۵ میلیون پوند (۹۰.۵ میلیون دلار) برای حمایت از تولید داخلی سوخت هسته‌ای برای نیروگاه‌ها در دسترس قرار داده است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وب سایت دولت بریتانیا، این اقدام برای کمک به بریتانیا در توسعه جایگزینی سوخت روسیه است.

کسب و کارهایی که در زمینه تبدیل اورانیوم که یک مرحله کلیدی در تولید سوخت هسته‌ای است، می‌توانند برای توسعه این ظرفیت در کشور، درخواست کمک‌های مالی داشته باشند. در این بیانیه مطبوعاتی آمده است: این حمایت در سرمایه‌گذاری، امنیت انرژی بریتانیا را از دسترسی ایمن و مطمئن به سوخت تولید شده در بریتانیا در راستای تامین انرژی هسته‌ای بریتانیا تقویت می‌کند و نفوذ روسیه را از بین می‌برد.

حدود ۲۰ درصد از ظرفیت جهانی تبدیل اورانیوم و ۴۰ درصد از ظرفیت غنی سازی، متعلق به روسیه است. در سال ۲۰۲۰، ۱۶ درصد از برق بریتانیا از شش نیروگاه هسته‌ای آن تامین می‌شد. این بودجه پس از آن اعلام شد که رهبران جی ۷ در ماه ژوئن برای کاهش وابستگی به محصولات هسته‌ای غیرنظامی و مرتبط با روسیه موافقت کردند.

با توجه به بحران جهانی انرژی که تا حدی به دلیل تحریم‌های اعمال شده بر روسیه، به عنوان تامین کننده بزرگ، ایجاد شده، بریتانیا به دنبال منابع جایگزین انرژی است که قابل اعتماد، مقرون به صرفه، کم کربن و تولیدی این کشور باشد. به گفته این دولت، قابلیت‌های هسته‌ای جدید، بخش مهمی از تلاش کشور برای تضمین استقلال انرژی بیشتر است. با این حال، منتقدانی مانند صلح سبز به این مساله اشاره دارند که انرژی هسته‌ای فوق العاده گران، خطرناک و کند ساخته می‌شود.

کد خبر: ۱۹۷٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha