۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۱
قیمت‌گذاری دستوری به نفع هیچ‌کس نیست
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

قیمت‌گذاری دستوری به نفع هیچ‌کس نیست

قیمت‌گذاری کالا و خدمات با دخالت دولت در سازوکار بازار و قیمت‌گذاری دستوری، در میان مدت تولید را با چالش‌های بسیار مواجه خواهد کرد و این به نفع اقتصاد، سرمایه گذران، فعالان بازار و مردم نیست.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با بیان اینکه تولید رقابت‌پذیر و رفع انحصار در همه صنایع، همواره یکی از دغدغه‌ها برای افزایش رضایت‌مندی مشتریان و مصرف‌کنندگان بوده است، گفت: صنایع مهم کشور از جمله صنعت خودروسازی، به سمت رقابتی شدن پیش می‌روند و در این میان رفع انحصار از برخی صنایع می‌تواند به ایجاد فضای رقابتی کمک کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از بحث‌های مهم در اقتصاد کشور قیمت‌گذاری است که نباید دستوری باشد. دولت نباید قیمت تعیین کند، بلکه باید ضوابط و چارچوب قیمت را تعیین و بر اجرای قوانین نظارت کند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در بحث مربوط به حذف قیمت‌گذاری دستوری اقدامات و تصمیم‌گیری‌های اساسی انجام داده تا صنایع کشور به دور از قیمت‌گذاری دستوری به سمت رقابتی شدن پیش رفته و بخش خصوصی در کنار بخش دولتی ضمن حضوری فعال، کیفیت را افزایش دهد.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: قیمت‌گذاری کالا و خدمات با دخالت دولت در سازوکار بازار و قیمت‌گذاری دستوری، شاید در کوتاه مدت به کنترل قیمت و حمایت موقت از مصرف کننده منجر شود اما در میان مدت تولید را با چالش‌های بسیار مواجه خواهد کرد و این به نفع اقتصاد، سرمایه گذران، فعالان بازار و مردم نیست.

کد خبر: ۱۹۷٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha