۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
درآمد از تولید با مانع تراشی مسئولان میسر نمی شود
مدیر شرکت شیل آبزی گلستان:

درآمد از تولید با مانع تراشی مسئولان میسر نمی شود

گرگان_ دیانی، مدیر شرکت شیل آبزی گلستان گفت:هدف از تولید فقط پر کردن انبار ها نیست بلکه رسیدن به درآمدزایی پایدار است که با مانع تراشی و سخت گیری برخی مسئولان این امکان میسر نمی شود.

حسن علی دیانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تکمیل نبودن زیرساخت در مزارع پرورش میگوی گلستان، به تولید و عرضه محصول صدمه ای جدی وارد می کند.

مدیرعامل شرکت شیل آبزی گلستان افزود: تولید میگو در کشور سالانه ۶۰ هزار تن است که با تکمیل سایت پرورش میگو در گلستان، می توان تولید استان به ۳۰ هزارتن در سال برسد.

به گفته وی، بخش کشاورزی سخت ترین نوع تولید است که حوزه پرورش میگو نیز از همه نیز دشوارتر و حساس تر است.

دیانی با بیان اینکه مدیران همواره به دنبال توسعه بخش های مختلف هستند، یادآورشد: تنها ملاک این نیست که مساحت یک فعالیت را افزایش دهیم بلکه باید به ورود تکنولوژی به بخش تولید و افزایش میزان عملکرد و راندمان هم توجه کرد.

وی با بیان این نکته که در مرکز پرورش میگوی گمیشان زیرساخت ها دارای ضعف شدیدی هستند، عنوان کرد: مسیر دسترسی نامناسب، نبود برق و آب پایدار از مشکلاتی است که پرورش دهندگان آبزی و میگو با آن مواجه هستند.

مدیر شرکت شیل آبزی گلستان عدم صدور سند برای اراضی مزارع میگو را منجر به آسیب به تولید دانست و افزود: به واسطه نبود سند تولیدکنندگان قادر به دریافت تسهیلات بانکی نیستند.

دیانی با بیان اینکه مسئولان باید در روند صدور مجوز های صادراتی سرعت ببخشند، اظهار کرد: بالغ بر سه سال است که برای دریافت کدIR صادرات به روسیه پیگیر هستیم اما تاکنون جواب روشنی در این زمینه نگرفتیم.

به گفته وی، هدف از تولید فقط پر کردن انبار ها نیست بلکه رسیدن به درآمدزایی پایدار است که با مانع تراشی و سخت گیری برخی مسئولان این امکان میسر نمی شود.

کد خبر: ۱۹۷٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha