۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
مشکلی در صادرات محصولات طیور نداریم
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

مشکلی در صادرات محصولات طیور نداریم

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به عاری بودن واحدهای مرغداری کشور از بیماری انفلونزا مشکلی در صادرات محصولات طیور نداریم.

به گزارش بازار، سیدمحمد آقا میری گفت: تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان در مراکز پرورش طیور نداشتیم که امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه یابد.

وی افزود: با توجه به آنکه عامل بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان، پرنده مهاجر است؛ بنابراین منکر بیماری نیستیم و همواره این احتمال وجود دارد که فردا هم واحدهای مرغداری درگیر این بیماری شوند.

آقامیری گفت: امسال با سال های قبل تفاوتی وجود دارد چرا که ستاد آنفلوانزا به طور هفتگی با حساسیت ویژه بر واحدهای مرغداری نظارت دارد و همواره پایش ها در سطح استان و شهرستان ادامه دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: با توجه به آنکه گزارشی از شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان نداشتیم، در خصوص صادرات محصولات طیور به عراق و افغانستان مشکلی نداریم.

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه محدودیتی در صادرات مرغ زنده نداریم، گفت: سازمان دامپزشکی با اقتدار از صادرکنندگان دفاع می کند و هرگونه مشکلی که سد راه صادرکنندگان باشد، در کوتاه ترین زمان رفع می کنیم.

کد خبر: ۱۹۷٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha