۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری در استان ایلام طی ۲ سال گذشته
استاندار ایلام خبر داد

رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری در استان ایلام طی ۲ سال گذشته

ایلام - استاندار ایلام از رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری در استان ایلام طی دو سال گذشته خبر داد گفت: بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان طی این مدت در استان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی‌دشتکی ظهر شنبه در نشست شورای اداری استان در محل استانداری ایلام اظهار کرد: با نمایندگان همکاری و تعامل خوبی داشتم و خوشبختانه در استان ایلام مجموعه ارکان نظام در مسیر توسعه استان همدل و همراه هستند.

وی ادامه داد: نتیجه این همدلی و همراهی این شد که در دو سال اخیر حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح و شروع به کار شده است.

وی با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس، ایرانیان، صندوق بازنشستگان وزارت نفت از جمله سرمایه‌گذاران در استان بوده‌اند، گفت: در این مدت پروژه‌های نیمه کاره‌ای مانند پتروشیمی و ان .جی.ال دهلران و آبان و پایدار مورد توجه قرار گرفتند و شروع بکار کردند و واحد و پروژه های مهم دیگر چون شیرین سازی، الفین و دیگر بخش‌های پتروشیمی آماده بهره برداری است.

استاندار ایلام از تلاش نمایندگان برای ارتقاء جایگاه ایلام در نظام بودجه‌ریزی نیز تقدیر کرد و گفت: در این مدت تلاش‌های خوبی در زمینه ارتقاء تقسیمات کشوری انجام شد که از جمله دهستان «دشت عباس» به بخش و بخش «هلیلان» به شهرستان صورت گرفت و ارتقاء بخش چوار به شهرستان نیز در حال انجام است.

سلیمانی‌دشتکی افزایش بودجه اربعین و استفاده از اوراق و اسناد خزانه در کنار این بودجه را از فعالیت‌های تحول‌ساز عنوان کرد و گفت: در رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در سال‌های ۹۷ و ۹۸ قطعا نقش نمایندگان موثر بوده است.

وی کاهش معنا دار نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ نسبت به سال‌های قبل را نشانه‌ انجام کارهای بزرگ در استان عنوان و تاکید کرد: امروز در استان وحدت و همدلی بی نظیری وجود دارد و هم افزایی ایجاد شده در استان نتیجه این همگرایی است.

کد خبر: ۱۹٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha