۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
گزارش کمیسیون اقتصادی درباره سهام عدالت در حال نهایی شدن است| تدارک گزارش مرتبط با فرزند آوری
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با بازار:

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره سهام عدالت در حال نهایی شدن است| تدارک گزارش مرتبط با فرزند آوری

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اقتصادی در بخش سهام عدالت تقریبا آماده است.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت و گو با بازار ،در پاسخ به سوالی درباره چرایی عدم پرداخت سهام عدالت متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیان کرد: تکالیف بخش سهام عدالت در موضوع واگذاری به چند حوزه تقسیم می شود.

وی ادامه داد: بخشی از این موضوع بابت واگذاری هایی است که در قانون بودجه بابت بدهی سازمان ها آمده است، بخشی از آن بابت سهام عدالتی است که از جمله تکالیف قانونی است و امسال باید انجام می شد و بخشی از آن هم براساس قانون مرتبط با جوانی جمعیت و تکالیفی است که برای فرزند آوری مد نظر بوده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: هر سه بخش برشمرده شده در دستور کار ماست و گزارش کمیسیون اقتصادی در بخش سهام عدالت تقریبا آماده است.

وی بیان کرد: در این بخش قرار است مباحث مربوط به نهادهای حمایتی اعم از کمیته امداد امام خمینی ( ره)، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر ظرف یک ماه آینده عملیاتی شود چراکه مراحل پایانی خود را در هیئت دولت به پایان می رساند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در بخش سایرین هم که در سهام عدالت وجود دارد، انشالله امیدواریم تا پایان سال تعیین تکلیف شود که واگذاری آن یا قبل از پایان سال و یا ابتدای سال آینده انجام خواهد شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث فرزندآوری هم گزارش کامل آن اخذ شده، البته به دلیل اینکه بین تکالیف و شناسایی منابع مرتبط با واگذاری سهام یک اختلاف نظر وجود دارد، امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم یک اتفاق نظر را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: با این حال گزارش نظارتی کمیسیون در خصوص عدم واگذاری که از جمله تکالیف قانونی بوده، به ویژه در خصوص فرزند آوری، انشالله ظرف یک ماه آینده به صحن علنی ارائه خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۷٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha