۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
سلامت نظام مالیاتی و بهبود روش‌های مالیات ستانی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان است
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور:

سلامت نظام مالیاتی و بهبود روش‌های مالیات ستانی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سلامت نظام مالیاتی و بهبود روش‌های مالیات ستانی از اولویت‌های اصلی سازمان است و باید تمام توان و ظرفیت‌های سازمان را در این راستا بکار بگیریم.

به گزارش بازار به نقل از رسانه مالیاتی ایران، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه بررسی و ارزیابی عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان کردستان ضمن تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی سازمان، سلامت نظام مالیاتی و بهبود روش‌های مالیات ستانی را مهم‌ترین اولویت‌ این سازمان برشمرد و گفت: با تعیین تکلیف معوقات مالیاتی، مقابله با فرار مالیاتی، حسابرسی پرونده‌های مهم و بزرگ باقی مانده، توجه به آموزش کارکنان در همه سطوح، ارتقای وجهه مالیات ستانی، بهبود معیشت و افزایش رفاه همکاران، امحای پرونده‌های فیزیکی مالیاتی و به حداقل رساندن مصرف کاغذ در ادارات و ارایه تمام خدمات مالیاتی بر بستر الکترونیک بایستی به این اهداف نایل شویم.

دکتر منظور در ادامه با توجه به مسایل و موضوعات مطرح شده در این جلسه، به لزوم ایجاد وحدت رویه در خصوص دریافت عوارض آلایندگی‌های محیط زیست، تعیین تکلیف و صدور برگه مطالبه برای مالکان خانه‌های خالی، بهبود روش‌های وصول و بهبود روش‌های مالیات ستانی، جلوگیری از فرار مالیاتی، تکریم مودیان و برقراری عدالت مالیاتی تاکید کرد.

در این نشست چهار ساعته، فعله گری مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان را در ابعاد و حوزهای مختلف تشریح و در ادامه ضمن تبیین اهداف و برنامه‌های عملیاتی این اداره کل جهت تحقق درآمدهای مالیاتی، به برخی مشکلات خاص استان از جمله موضوع کارت بازرگانی پرداخت. در ادامه، معاونین و روسای امور آن اداره کل نیز ضمن بیان نقطه نظرات خود، به برخی دغدغه‌ها و مسایل امور مالیاتی استان و همچنین مشکلات اداری همکاران اشاره کردند.

گفتنی است برگزاری جلسات بررسی و ارزیابی عملکرد ادارت کل امور مالیاتی استان‌ها به صورت مستمر با هدف آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت عملکرد آن‌ها و ارایه راهکارهای عملیاتی جهت بهبود امور و تحقق بهینه اهداف و رویکردهای تحولی نظام مالیاتی برگزار و در این جلسه علاوه بر ارایه گزارش عملکرد، اقدامات، تحولات، برنامه‌های عملیاتی، مشکلات ادارات کل، مسائل، نقطه نظرات و دیدگاه‌های همکاران استانی مطرح می‌شود.

کد خبر: ۱۹۷٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha