۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
حرکت آهسته طلا در کانال صعودی| آیا باید منتظر ریزش قیمت باشیم؟
تحلیل بازار طلا؛

حرکت آهسته طلا در کانال صعودی| آیا باید منتظر ریزش قیمت باشیم؟

قیمت جهانی طلا صبح روز نخستین دوشنبه پس از تعطیلات سال نو میلادی تقریبا بدون تغییر به نسبت آخرین روز پیش از تعطیلات در محدوده ۱۸۲۵ دلار قرار دارد که دلیل اصلی عدم پیشرفت قیمت، بازگشت شاخص دلار است.

به گزارش بازار؛ قیمت جهانی طلا صبح روز نخستین دوشنبه پس از تعطیلات سال نو میلادی تقریبا بدون تغییر به نسبت آخرین روز پیش از تعطیلات در محدوده ۱۸۲۵ دلار قرار دارد که دلیل اصلی عدم پیشرفت قیمت، بازگشت شاخص دلار است.

قیمت طلا همچنین نسبت به اطلاعات منتشر شده در خصوص تورم در آمریکا و احساسات بازار این کشور به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان واکنش نشان می دهد که طی روزهای گذشته، تا حد زیادی تحت فشار ناشی از ترس تحمیل شده به بازار قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که بیشتر داده های اقتصادی اخیر ایالات متحده، از جمله ارقام مربوط به تورم و فعالیت های اقتصادی، نشان دهنده ضعف بوده و مشکلات مربوط به فشار قیمت ها در بزرگترین اقتصاد جهان را کاهش داده است. همین امر قبلاً فدرال رزرو را به تقویت نرخ بهره و ایجاد زمینه های بروز رکود سوق داد.

اما در چین، مشکلات مربوط به بروز مجدد کرونا و ابراز نگرانی های صندوق بین المللی پول در خصوص وضعیت ناخوشایند اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳، میزان پیشرفت قیمت طلا را به چالش کشیده است.

حرکت آهسته طلا در کانال صعودی| آیا باید منتظر ریزش قیمت باشیم؟

قیمت طلا در نمودار نزولی سه روزه رو به افزایش بوده و گاوها کنترل خود بر بازار را نزدیک به بالاترین سطح شش ماهه حفظ می کنند.

با این حال، روند حرکت آهسته دو شاخص MACD و RSI در کنار الگوی نمودار نزولی مذکور، می تواند خریداران طلا را به چالش بکشد. لذا خریداران طلا می‌توانند برای شکستن حمایت ۱۸۱۷ دلاری که شامل خط پایینی گوه قابل مشاهده در نمودار، منتظر ریزش بیشتر قیمت باشند.

از سوی دیگر، فاصله قیمت فعلی از مقاومت ۱۸۲۸ دلاری که خط بالایی گوه را تشکیل می‌دهد، شکل‌گیری نمودار نزولی را به چالش می‌کشد.

لازم به ذکر است که بالاترین قیمت ماهانه قبلی در حدود ۱۸۳۵ دلار به عنوان آخرین مقاومت جدی پیش روی طلا پیش از هدایت قیمت ها به سمت اوج نوسان ژوئن ۲۰۲۲ یعنی نزدیک به ۱۸۸۰ دلار عمل می کند.

کد خبر: ۱۹۷٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha