۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
برنامه ریزی برای تحقق درآمد ۱۰ میلیارد دلاری از صنعت مس
با حضور معاون اول رئیس جمهور بررسی شد

برنامه ریزی برای تحقق درآمد ۱۰ میلیارد دلاری از صنعت مس

مخبر، معاون اول رئیس جمهور گفت: باید با اتکا به مشارکت مردم ظرفیت‌های مغفول مانده کشور را فعال کنیم.

به گزارش بازار، در جلسه‌ای برای بررسی راهکارهای پیشرفت و تحول صنعت مس در ایران با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور بر برنامه ریزی برای تحقق درآمد ۱۰ میلیارد دلاری از صنعت مس با توجه به رتبه پنجم ایران از ذخائر مس دنیا تاکید شد.

معاون اول رییس جمهور در این جلسه که امروز (یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های مغفول مانده خدادادی در کشور و عدم استفاده مناسب از آنها، گفت: باید با استفاده از مشارکت مردم و نقدینگی موجود در جامعه، نسبت به فعال سازی این ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف اقدام کنیم.

دکتر محمد مخبر افزود: مردم آمادگی دارند در بازار سرمایه حضور جدی داشته باشند که لازم است با معرفی طرح‌هایی که حاشیه سود بالا دارند، نقدینگی جامعه را به سمت این پروژه‌ها هدایت و زمینه حضور و مشارکت مردم در فعال سازی ظرفیت‌های مغفول مانده کشور را فراهم کنیم.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: در سالیان گذشته همواره اداره کشور از طریق درآمدها نظیر درآمدهای حاصل از فروش نفت و اخذ مالیات انجام شده و این در حالی است که اگر بتوانیم کشور را با اتکا به دارایی‌هایی نظیر ذخایر و مخازن نفت و گاز و معادن اداره کنیم، تحولاتی گسترده در توسعه و پیشرفت کشور محقق خواهد شد.

وی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه در خصوص صنایع مس ایران با هدف گذاری دستیابی به تولید یک میلیون تن کاتد مس خاطر نشان کرد: لازم است شرکت ملی صنایع مس ایران ضمن تلاش برای تحقق این هدف گذاری، برنامه ریزی و سطح پروازی خود را بیش از این ارتقاء داده و برنامه‌ای دقیق و منسجم برای واگذاری سهام به مردم و افزایش تولید به ۳ میلیون تن کاتد مس را در دستور کار قرار دهد.

دکتر مخبر همچنین بر لزوم پرهیز از خام فروشی تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم به جای خام فروشی، زنجیره پایین دستی صنایع همچون صنعت مس را با اتکا به ظرفیت‌های موجود فعال کنیم تا شاهد ارزش افزوده هر چه بیشتر و تولید ثروت برای کشور باشیم.

معاون اول رییس جمهور از مدیران شرکت ملی صنایع مس ایران خواست ظرف یک ماه آینده برنامه‌ای جامع و مدون برای ایجاد تحول در صنعت مس کشور و همچنین جلب مشارکت مردمی طراحی و آن را ارائه کنند.

در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گزارشی از برنامه ریزی انجام شده برای دستیابی به تولید یک میلیون تن کاتد مس ارائه کردند و به تشریح اهداف این برنامه پرداختند.

براساس این گزارش شرکت ملی صنایع مس ایران قرار است با سرمایه گذاری لازم، طرح تولید یک میلیون تن کاتد مس را با هدف افزایش تولید، افزایش درآمد زایی و توسعه اشتغال اجرایی کند که با تحقق این برنامه جایگاه ایران در تولید و اکتشاف صعود قابل توجهی خواهد داشت و تولید کاتد مس از ۲۸۵ هزار تن به یک میلیون تن خواهد رسید و میزان اشتغال در صنعت مس کشور از ۲۸ هزار نفر به ۸۰ هزار نفر و ظرفیت صادرات نیز از ۱.۶ میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد دلار در سال ارتقاء پیدا خواهد کرد.

کد خبر: ۱۹۷٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha