۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
آغاز اقدامات بلندمدت ارزی با ابزارهای متنوع
نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد

آغاز اقدامات بلندمدت ارزی با ابزارهای متنوع

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مداخله کوتاه مدت در بازار ارز توسط دولت، همزمان با ابزارهای متنوع، یکی از رویکردهای مثبتی است که می‌تواند زمینه بهبود شرایط بازار را فراهم کند.

به گزارش بازار، مجتبی یوسفی با اشاره به اتفاقات اخیر بازار ارز اظهار داشت: نوسانات اخیر در حوزه ارز، زمینه التهاب در بازار داخلی کالا و به دنبال آن در بخش فعالیت‌های وابسته به ارز را فراهم کرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با اشاره به اینکه بخشی از افزایش قیمت ارز به دلیل جنگ روانی ایجاد شده، بود، گفت: زمانی که سودآوری سفته‌بازی و سوداگری در اقتصاد کشور از فعالیت مولد بیشتر باشد، انگیزه برای تخریب‌گران بازار ارز و ایجاد التهاب وجود دارد.

تغییر رئیس کل بانک مرکزی اقدام بی‌سابقه‌ای بود
وی افزود: اقدام دولت در حوزه تغییر مدیر ارشد اقتصادی قابل تقدیر است، مردم گلایه‌مند داشتند، وقتی یک التهاب در کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد، بلافاصله مسئول مستقیم استعفا می‌دهد و این اتفاق در دولت سیزدهم به نوعی اتفاق بی‌سابقه‌ای است که رخ داد.

یوسفی در تشریح سیاست‌های جدید دولت در حوزه ارز و اقتصاد گفت: اقدام دولت کمک می‌کند، فکر و ایده جدید به بانک مرکزی تزریق شده و زمینه بهبود شرایط اقتصادی مردم مهیا شود.

این نماینده مجلس با مثبت ارزیابی کردن برنامه رئیس کل جدید بانک مرکزی گفت: مداخله کوتاه مدت در بازار ارز توسط دولت همزمان با ابزارهای متنوع یکی از رویکردهای مثبتی است که می‌تواند زمینه بهبود شرایط بازار را فراهم و فضا را برای اقدامات بلندمدت ایجاد کند.

بانک مرکزی به قانون جهش تولید و تامین مسکن عمل کند
وی همچنین ک توصیه هم به رئیس کل جدید بانک مرکزی داشت و گفت: رئیس کل جدید بانک مرکزی باید تجربه سنوات گذشته و دوره‌های قبل را مغتنم ببیند و زمینه پرداخت تسهیلات خرد و همچنین تسهیلات موضوع قانون جهش تولید و تامین مسکن را مهیا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به تجارب خارجی در حوزه تسهیلات ساخت مسکن گفت: در صورتی که زمینه پرداخت تسهیلات به حوزه ساخت مسکن مهیا شود، زمینه رشد اقتصادی و کاهش تورم فراهم خواهد شد.

یوسفی گفت: امروز اگر بانک مرکزی به جایگاه اصلی خود باز گشته و نقش تنظیم‌گری در این بخش به خوبی مهیا شود، زمینه بهبود شرایط اقتصادی مردم مهیا می‌شود.

کد خبر: ۱۹۷٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha