۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کردستان آغاز می شود
تا دهه فجر امسال؛

عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کردستان آغاز می شود

سنندج – استاندار کردستان گفت: انتظار می رود که با پیگیری سازمان های مسئول بتوانیم تا دهه فجر، عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن را در این استان آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن استان که با حصوز فرمانداران شهرستانهای تابعه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهمترین وعده‌های دولت سیزدهم است و باید تمام ساز و کارها در اختیار اجرایی شدن و به سرانجام رسیدن این طرح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۵ هزار واحد مسکونی پیش‌تر در سطح استان شروع شده است، افزود: تلاش در راستای تسریع در احداث و بهره برداری از پروژه های موجود یکی از انتظارات جدی ماست.

استاندار کردستان عنوان کرد: انتظار می رود که تا دهه مبارک فجر امسال ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در استان را شروع نموده تا شمار واحدهای در دست اجرا به ۲۰ هزار واحد مسکونی افزایش پیدا کند.

وی ضمن اشاره به موضوع تامین زمین برای اجرای این طرح ملی، افزود: انتظار داریم مسئله تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرستانها نهایی و جلسات بعدی شورای مسکن استان به حوزه اجرا اختصاص پیدا کند.

استاندار کردستان گفت: احداث مسکن روستایی و مقاوم سازی منازل روستایی بخش مهمی از طرح نهضت ملی مسکن به شمار می‌رود و همه بانک‌ها باید در این رابطه همکاری و تسهیلات مربوط به این حوزه را پرداخت کنند تا استان نیز همانند سایر نقاط کشور در این بخش دچار عقب ماندگی نشود.

در جلسه شورای مسکن استان اقدامات و کارهای انجام شده در همه شهرستانهای تابعه به صورت جزئی مورد بررسی قرار گرفت و دستورات و تصمیمات لازم برای تسریع در انجام برنامه‌ها اتخاذ شد.

روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان کردستان به دلیل کمبود زمین در شماری از شهرستان های استان با چالش های مواجه شده است و این در حالی است که میانگین ثبت افراد متقاضی در استان در مقایسه با سایر نقاط کشور بیشتر است.

کد خبر: ۱۹۷٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha